אבשלום פלד הסיר מועמדותו: ניצב דני לוי הוא המועמד הבא

מועמדו של השר בן גביר לתפקיד המפכ"ל, הודיע כי החליט למשוך מועמדותו • בן גביר תקף את היועמ"שית והוועדה למינוי בכירים: "חיפשו אותו כי אני בחרתי בו. כך נראה סיכול ממוקד בידי פקידה שפועלת להצרת צעדי" • המועמד החדש של השר לתפקיד: מפקד מחוז חוף הנחשב מקורב אליו
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 17:58

ניצב אבשלום פלד, ממלא מקום המפכ”ל ומועמדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד המפכ”ל הקבוע, הודיע היום (שני) כי החליט למשוך את מועמדותו.

גורמים במשטרה אמרו, כי “פלד הבין שלא יצליח לעבור את הוועדה למינוי בכירים ולכן הסיר את מועמדותו”.

השר בן גביר אמר: “קיבלתי כעת את הודעתו של מ”מ המפכ”ל, ניצב אבשלום (אבשי) פלד על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ”ל המשטרה”. לדבריו, “מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את ניצב פלד, משום שמי שבחר בו לתפקיד המפכ”ל הוא השר בן גביר. ניצב פלד נקי מכל רבב, וכאשר קודם בעבר בתפקידיו במשטרה לא נטען נגדו דבר”.

הוא הדגיש: “כך נראה סיכול ממוקד של מועמד לתפקיד המפכ”ל, בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד”.

בן גביר הוסיף:  “אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל. ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ”ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך”.

ניצב פלד אמר: “הקדשתי למעלה מארבעים שנים משנות חיי לשירות המדינה, בתפקידים משמעותיים בליבת העשייה של משטרת ישראל ומול אתגרים מורכבים ומשמעותיים מתפקיד מפקד ביחידות מיוחדות, מפקד תחנה, מפקד מרחב, ועד לתפקיד סגן המפקח הכללי ומ”מ מפכ”ל מתוך מסירות מלאה ותחושת שליחות עמוקה. תמיד ראיתי בעצמי חלק בלתי נפרד מהארגון.

“החלטה זו אינה קלה עבורי, אך לאחר התייעצות ומחשבה מעמיקה, הגעתי למסקנה כי זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר בעבורי ובעבור הארגון בנסיבות העניין. למרות ההחלטה הקשה, אמשיך להוביל את משטרת ישראל ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ”ל קבע. אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת. אני מבקש להודות לך פעם נוספת על ההזדמנות שניתנה לי. אני מאחל למשטרת ישראל הצלחה רבה בעתיד, ואני עומד לרשותך בכל עת לסייע ככל שניתן”.

בהמשך הודיע בן גביר כי החליט להגיש לוועדה למינוי בכירים את מועמדתו של מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל (דני) לוי – הנחשב מקורב אליו.

לוי התגייס למשטרה בשנת 1985 ושימש כקצין אג”ם במרחב יפתח, מפקד תחנת שכונות במחוז ת”א, מפקד תחנת לב ת”א, וקצין אגף מבצעים במחוז ת”א.

בהמשך, שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון, סגן מפקד מחוז ירושלים ומכהן כעת כמפקד מחוז חוף. לוי בוגר תואר ראשון בלימודים כללים, ותואר שני במדעי החברה.

ניצב פלד נכנס לתפקידו כממלא מקום המפכ”ל לפני כשבוע וחצי, עם סיום כהונתו של רב-ניצב קובי שבתאי. בשנת 2015 נחקר פלד על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד לקיום שוחד עם ראש מועצת מטה יהודה דאז. התיק נסגר, אך מח”ש המליצה שלא לקדמו לדרגת ניצב. למרות זאת, המפכ”ל דאז בחר להעלותו בדרגה.

בשבוע שעבר התכנסה הוועדה למינוי בכירים לדיון נוסף במועמדותו של פלד לתפקיד המפכ”ל. הוועדה החליטה לקיים דיון נוסף בנושא, לאחר השלמת חוות דעת מהיועצת המשפטית לממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות