מפגינים פרצו לבסיס שדה תימן • צפו: כך חדר פנימה ח”כ צבי סוכות

לאחר מעצר לוחמי המילואים: חבר הכנסת מהציונות הדתית שהגיע להזדהות עם חיילי המילואים הנרדפים בידי המשטרה הצבאית והפצמ"רית - נכנס דרך פרצה בשער לבסיס שדה תימן • עשרות מפגינים פרצו את גדר הבסיס • נתניהו, גלנט והרמטכ"ל גינו את הפריצה
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 16:09

בעקבות פשיטת חוקרי מצ”ח רעולי פנים על שדה תימן ועיכוב לוחמי מילואים בחשד להתעללות במחבלי נוח’בה:  מאות מפגינים מארגוני ימין וחברי כנסת הגיעו למקום אחר הצהרים (שני) כדי להעניק גיבוי ללוחמי צה”ל.

הם התאספו מחוץ למתקן ובהמשך פרצו את גדר הבסיס ונכנסו פנימה.

הפריצה התאפשרה בין היתר בעקבות נוכחות נמוכה במיוחד של כוחות משטרה במקום. גורם בכיר במשטרה אמר כי בעקבות בקשה של הצבא לסיוע, ייכנסו לשדה תימן כוחות משטרה כדי לפנות את המפגינים.

ח״כ צבי סוכות הצליח לחמוק פנימה אל הבסיס דרך פרצה בשער – והכריז: “לא חוקרים את החיילים עד שחוקרים את המחדלים. אנחנו בעיצומה של מלחמה, אלו אנשים שעזבו את הבית, ועזבו את המשפחה כדי להילחם בשבילנו. אסור בתכלית האיסור להתייחס אליהם כמו מחבלים, כמו אויבים, ולבוא רעולי פנים לעצור אותם בבסיס. כשיחקרו את המחדלים יהיה אפשר לחקור את החיילים”.

במשך קרא ח”כ סוכות למפגינים שלא להתעמת עם חיילים בשדה תימן: “אין לנו צבא אחר. זאת הפגנה חשובה, בואו נצא החוצה ולא נריב עם החיילים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אחר הצהריים את המפגינים שפרצו לבסיס שדה תימן במחאה על מעצר לוחמים בחשד להתעללות במחבל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: “ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה”ל”.

שר הביטחון יואב גלנט הגיב: “לוחמי צה”ל בסדיר ובמילואים נלחמים כבר למעלה מתשעה חודשים בחירוף נפש במלחמה הצודקת ביותר שידענו בכל שנות קיומנו. ‏אני מלא הערכה לחיילים המבצעים את המשימה המורכבת והחשובה של כליאת מחבלי החמאס, מחבלים שפלים עמם נבוא חשבון ונמצה את הדין בדרך המחמירה ביותר. ‏צה”ל ימשיך ויפעל בהתאם לחוק”.

הוא הוסיף: “‏עלינו לאפשר לגורמים המוסמכים לקיים את הבדיקות הנדרשות תוך שמירה על כבוד חיילנו. ‏גם בשעת כעס החוקים מחייבים את כולם – לא מתפרצים לבסיסי צה”ל ולא עוברים על חוקי מדינת ישראל”.

הרמטכ”ל הרצי הלוי התייחס למעצר הלוחמים בשדה תימן בחשד להתעללות במחבל נוח’בה וגינה את הפריצה של מפגינים לבסיס: “אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. פריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה”.

הלוי ציין: “אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס”.

הרמטכ”ל הוסיף: “אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד”.

לדבריו, “דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה”ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות