הודה, שחזר וזו גרסתו: הוארך מעצר המחבל שרצח את איש השב”ס

חיים טוויל
|
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 12:35
בית המשפט הצבאי במחנה עופר האריך בעשרה ימים את מעצרו של אברהים מנצור, החשוד ברצח איש השב”ס יוחאי אבני הי”ד בגבעון החדשה • החשוד הודה ושיחזר את האירועים • המניע של הרצח עדיין לא נקבע

פרשת רצח הסוהר יוחאי אבני הי”ד: בית הדין הצבאי עופר האריך היום (שני) בעשרה ימים נוספים את מעצרו של אברהים מנצור, בן 22, תושב הכפר בידו, החשוד ברצח שהתרחש לפני כשלושה שבועות בישוב גבעון החדשה.

בהארכת מעצרו של החשוד עלה, כי הוא הודה ושיחזר את האירוע – אך במשטרה טרם קבעו את המניע למעשיו ואמרו כי “החקירה נמשכת”.

במסגרת החקירה נעצר חשוד נוסף – קרוב משפחתו של החשוד ברצח, בן  24, תושב בידו. מידת מעורבותו ברצח מצויה בחקירה בימים אלו. בהמשך היום יובא גם הוא להארכת מעצרו בבימ”ש, לבקשת המשטרה והשב״כ.

על פי פרטי החקירה שפורסמו בהודעה שנשלחה הבוקר לתושבי גבעון החדשה – ונחשפה ב’כאן חדשות’ – הרוצח חדר ליישוב מעל הגדר הדרומית בסביבות השעה 03:00 בלילה. מטרתו הראשונית הייתה לפרוץ ולגנוב, והוא ניסה מספר פעמים להיכנס לבתים שונים ביישוב, אך נמנע מכניסה עקב נעילת הדלתות ומערכות אבטחה כגון מצלמות.

במהלך הלילה, לאחר שחזר מבילוי בסביבות השעה 1:00, ישן הסוהר יוחאי אבני הי”ד בדירתו. הפורץ נכנס לביתו דרך חלון פתוח. כאשר התעורר יוחאי מרעש, פרץ מאבק בין השניים. לא ברור מדוע יוחאי לא השתמש באקדחו שהיה מתחת לכרית. יוחאי, שכנראה היה אפוף מאוד, ניהל מאבק ארוך עם הפורץ אך נפגע קשה מהמאבק ואיבד דם רב, עד שנפטר מפצעיו.

החשוד שיחזר את האירועים, כולל את נתיב כניסתו ובריחתו מהיישוב. הרוצח נמלט לאחר הרצח באותה דרך בה נכנס ליישוב. יום לאחר מכן, הוא נעצר בידי החוקרים.

נכון לעכשיו, החקירה מתקדמת וממשיכה לחקור את כל ההיבטים של האירוע.