צעד חריג: הבכיר בפרלמנט הלבנוני בפנייה לישראלים

יוני גרין
|
כ"ג תמוז התשפ"ד / 29.07.2024 10:43
סגן יו”ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, התראיין ב’סקיי ניוז ערביה’ – ובאופן לא שגרתי פנה ישירות לישראלים: “אני מעוניין לדבר עם האזרחים בישראל שמעוניינים לחזור לבתיהם ול’התנחלויות’ שלהם. האם המלחמה תביא להם ביטחון? או שניכנס למלחמה נרחבת שעשויה להימשך שנים”

סגן יו”ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, התראיין אמש (ראשון) לערוץ החדשות הבריטי המשדר בערבית ‘סקיי ניוז ערביה’ – ופנה באופן לא שגרתי אל אזרחי ישראל, תוך שהוא מנסה להעביר מסר שמלחמה היא לא הפתרון.

כחלק מסבב ראיונות לתקשורת בעקבות טבח הילדים במג’דל שמס, פנה סגן יו”ר הפרלמנט הלבנוני בשידור ישיר מביירות והזהיר, כי אם ישראל תגיב בהרחבת המלחמה על לבנון – הדבר יסלים למלחמה אזורית.

“אני מעוניין לדבר עם האזרחים בישראל שמעוניינים לחזור לבתיהם ול’התנחלויות’ שלהם”, אמר ב’סקיי ניוז ערביה’ “ולא עם השליטים שיש להם אינטרסים פוליטיים במה שמתרחש”.

הוא המשיך: “האם המלחמה היא זו שתחזיר אותם לבתים שלהם ולהתנחלויות שלהם? והיא זו שתחזיר להם את הכלכלה, והיא זו שתספק  להם ביטחון?” פנה בשאלה רטורית. “או שאנחנו ניכנס למלחמה נרחבת שעשויה להימשך שנים והיא תעקור אנשים מבתיהם ותביא להרס  בלבנון ובישראל בו זמנית, כפי שאמר שר החוץ שלנו”.

 

אתמול הזהיר שר החוץ בלבנוני, עבדאללה בוחביב, בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס, כמו גם לערוצי תקשורת נוספים, כי הסלמה במלחמה תוביל למלחמה אזורית כוללת.

הוא ציין בפני רויטרס כי ממשלת לבנון ביקשה מארה”ב לשכנע את ישראל שלא להגיב לחיזבאללה בעקבות הטבח, ואמר כי מנגד גם ארה”ב ביקשה מממשלת לבנון להעביר מסר לחיזבאללה שלא לתקוף את ישראל.