שוב דרדלה? הקבינט הסמיך את נתניהו וגלנט להכריע על התגובה

הקבינט הסמיך את נתניהו וגלנט להחליט על אופי התגובה לחיזבאללה ועל מועדה • השרים בן גביר וסמוטריץ' נמנעו • הערכה בממשל האמריקני: ישראל תגיב בצורה משמעותית אך לא "תשבור את הכלים" • ארצות הברית פועלת למנוע הסלמה אזורית
אריה ריבקינד
כ"ג תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 23:59

בתום שלוש שעות של דיונים: הקבינט המדיני ביטחוני הסמיך הערב (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לקבל החלטה על אופי התגובה הישראלית על הטבח במגרש הכדורגל ביישוב הדרוזי מג’דל שמס – נגד ארגון הטרור חיזבאללה, ועל מועדה.

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ’ נמנעו בהצבעה.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי ההערכה בממשל האמריקני היא שתהיה תגובה משמעותית מצד ישראל על הטבח  במג’דל שמס, “אך לא שבירת כלים שתוביל למלחמה”.

בממשל חוששים ממלחמה רחבה, וגורמים בממשל אומרים שהם “פועלים למניעת הסלמה”.

אחד החששות המרכזיים בממשל הוא מפני תגובה ישראלית בביירות. במהלך היממה האחרונה שוחחו בכירים אמריקנים עם בכירים ישראלים ובכירים באיזור.

‘הוול סטריט ג’ורנל’ דיווח, כי הממשל האמריקני העביר מסרים לאיראן, דרך מדינות צד שלישי, בניסיון להימנע מהסלמה.

ברשת CNN דיווחו מפי גורם מערבי, המעורה בפרטי המודיעין, כי אין ספק שהתקיפה במג’דל שמס בוצעה על ידי חיזבאללה, אך הם לא מאמינים כי מדובר בתקיפה מכוונת.

עוד אמר הגורם כי הציפייה היא שישראל תגיב, אך היא אינה מעוניינת להסלים את הסכסוך.

לפי דיווח בחדשות 12, בישראל מעוניינים להגיב בצורה קשה נגד חיזבאללה, אך לא לגרום למלחמה – וכי קיים קונצנזוס בקרב מקבלי ההחלטות שעל התגובה להיות עוצמתית באופייה, בתוצאותיה ובמסר.

עוד נאמר בדיווח, כי הדרג הצבאי הציג בישיבת הקבינט שורה של חלופות ואפשרויות תגובה נגד חיזבאללה, שככל הנראה יכאיבו מאוד לארגון – ולכל אחת מהן יש משמעויות והשלכות גם על זירות אחרות.

בישראל מעריכים שהיממות הקרובות צפויות להיות עם עצימות לחימה גבוהה, וייתכן שנראה תגובה של חיזבאללה לפעולה הישראלית. לכן, ישנה גם היערכות בעורף להתדרדרות של המצב הביטחוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות