ארדואן מאיים בפלישה לישראל? “כמו שנכנסנו לקרבאך וללוב”

חרדים 10
|
כ"ג תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 22:33
הנשיא הטורקי נאם בישיבת מפלגתו ואיים בפלישה: “בדיוק כמו שנכנסנו לקרבאך וללוב, נעשה אותו דבר עם ישראל” • המסבירן הערבי יוסף חדאד: “יאללה עוד אהבל… יא ארדואן פשוט תפלוש, מוזמן” • השר ישראל כ”ץ פרסם תמונה של ארדואן לצד סדאם חוסיין וכתב: “שיזכור איך זה הסתיים”

נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן, שיגר במהלך השנים איומים רבים כלפי מדינת ישראל, אבל היום (ראשון) הוא כבר כבש שיא חדש, כאשר איים בפלישה לישראל?

בישיבה של מפלגתו, אמר ארדואן: “בדיוק כמו שנכנסנו לקרבאך, בדיוק כמו שנכנסו ללוב, אנחנו עשויים לעשות אותו דבר עם ישראל. אין דבר שאנחנו לא יכולים לעשות. רק אנחנו חייבים להיות חזקים כדי שישראל לא תעשה את אותם דברים לפלסטין”.

ארודאן ציין עוד, כי יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוזמן לדבר בפני הפרלמנט הטורקי, אך לא השיב בחיוב להזמנה.

הוא הדגיש כי טורקיה מצדדת בעמדת הפלסטינים, הזכיר את ניתוק יחסי המסחר עם ישראל בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’ –  וקרא לאחדות בטורקיה על מנת שישראל לא תוכל להמטיר הרס ומוות, כלשונו,  על העם הפלסטיני.

השר עמיחי שיקלי צייץ בטוויטר בטורקית: “אני שומע את האיומים של הרודן הפרו-חמאסי.  אתה ליצן והעם הטורקי יודע את זה וישלח אותך הביתה מהר ממה שאתה חושב”.

איש ההסברה הערבי יוסף חדאד הגיב: “יאללה עוד אהבל… עזוב איומים יא ארדואן פשוט תפלוש, מוזמן להגיע עם המרמרה!”

שר החוץ, ישראל כ”ץ, פרסם בחשבון הטוויטר שלו  תמונה של ארדואן לצד תמונתו של סדאם חוסיין וכתב: “ארדואן הולך בדרכו של סדאם ומאיים לתקוף את ישראל. רק שיזכור מה קרה שם ואיך זה הסתיים”.

מנהיג הימין בהולנד, חירט ולידרס, אמר בתגובה לארדואן: “האיסלמופשיסט הזה מאיים לפלוש לישראל, הבחור הזה מטורף לגמרי. צריך להוציא את טורקיה מנאט”ו”.

 

לפני ארבעה חודשים טען הנשיא הטורקי: “נתניהו וממשלתו הם הנאצים בני זמננו. כמו היטלר, מוסליני וסטלין על מעשיהם בעזה” הוא הוסיף אז: “אנו מחויבים למצות את הדין עם ה’רוצחים’ הללו, בכפוף לחוק הבינ”ל. במצפון האנושי – הם כבר מורשעים. העולם האסלאמי, עם אוכלוסייה של כ-2 מיליארד איש, נכשל באופן מצער לעמוד בחובתו ב’אחווה לעם הפלסטיני’ במובנה האמיתי ביותר”.

לאורך שנות הסכסוך בין אזרבייג’ן וארמניה על מחוז  נגורנו-קראבך טורקיה נודעה בתמיכתה באזרבייג’ן, אך לא התערבה במלחמה באופן ישיר. היא ניהלה קשרים כלכליים וביטחוניים עם אזרבייג’ן שכללו גם סיוע ביטחוני והעברות תחמושת. בארמניה טענו לא פעם למעורבות עמוקה יותר של טורקיה, שכללה לדבריהם גם ייעוץ ביטחוני ונוכחות צבאית של טורקיה באזורי הלחימה.

ב-2020 התערבה טורקיה במלחמת האזרחים בלוב, כששלחה כוחות שיפעלו לצד ממשלת ההסכמה הלובית. הכוחות הטורקים פעלו צבאית באזור טריפולי, ואחרי מספר חודשים הם הציהצליחו להביא ליציבות בגבול עם תוניסיה.