סקר חדש: האמון בצה”ל, ברמטכ”ל הלוי ובדיווחי דובר צה”ל בשפל

מסקר חדש של המכון למחקרי ביטחון לאומי - INSS, עולה כי אמון הציבור בגופי הביטחון ממשיך לרדת • עוד לפני הטבח במג'דל שמס: כמעט חצי מהנשאלים חושבים שצריך ליזום פעולה רחבה עד כדי מלחמה בלבנון • 78% השיבו כי הם תומכים במטרת המלחמה למוטט את שלטון חמאס
חרדים 10
כ"ג תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 21:41

מסקר מיוחד שנערך לפני כשבועיים ב’מכון למחקרי ביטחון לאומי’ ובדק את אמון הציבור בצה”ל, עולים נתונים מדאיגים: אמון הציבור בדיווחי דובר צה”ל בשפל, ישנה תמיכה גורפת ביעדי המלחמה – וירידה מדאיגה במוטיבציה לשרת בקרבי.

הסקר – שפורסם בערוץ 14 –  קובע כי ישנה ירידה דרסטית באמון הציבור בצה”ל, במטה הכללי, ובמוטיבציה לשרת ביחידה קרבית.

יחד עם זאת, הסקר מציג תמיכה גורפת בעמידת יעדי הממשלה לניצחון בעזה.

על פי הסקר שנערך לפני האסון במג’דל שמס, 41% חושבים שצריך ליזום פעולה רחבה עד כדי מלחמה בתגובה לתקיפות של ארגון הטרור חיזבאללה, 24% חושבים שצריך להגיב לכל תקיפה של חיזבאללה באופן נקודתי, ואילו 22% אחוז חושבים שצריך ללכת לפעולה מוגבלת.

על קביעת הדרג המדיני כי מטרת המלחמה היא למוטט את שלטון חמאס – 78% השיבו כי הם תומכים במטרה זו במידה רבה, 7% השיבו כי אין להם דעה בנושא, ורק 15% השיבו כי הם לא מאמינים ולא תומכים במטרה זו.

בסקר נמדד שיא שלילי של 71% בכלל המדגם שדיווחו על אמון גבוה בצה”ל – ירידה של 6% בהשוואה לחודש שעבר ושל 11% מאז המדידה הראשונה באוקטובר האחרון.

למעשה, נמדדה ירידה של 11% במדווחים על אמון ברמטכ”ל, כאשר רק 42% מכלל המדגם הביעו אמון גבוה ברמטכ”ל הרצי הלוי.

נתון חריג שנחשף על פי הסקר על הגיוס לצה”ל – 32% מהנשאלים השיבו כי לא יעודדו את בנם להתגייס לשירות קרבי, מנגד, 28% כן יעודדו לכך, ו-12% יעודדו את הילד לא להתגייס כלל. 15% השיבו כי ישאירו את הבחירה לילד, ו- 13% אחוז לא השיבו.

הסקר סדק מהי מידת האמון בדיווחי דובר צה”ל במהלך הלחימה בעזה. מנתוני הסקר עולה, כי רק 54% השיבו כי מידת האמון שלהם גבוהה. 22% השיבו כי האמון אצלן במידה בינונית, ו- 19% השיבו כי מידת האמון שלהם בדיווחי דובר צה”ל נמוכה. 5% השיבו כי אינם יודעים.

סקר חרבות ברזל האחרון נערך בין התאריכים 18-21.7.24 בהובלת הדסק לאיסוף וניתוח נתונים במכון למחקרי ביטחון לאומי.

עבודת השדה בוצעה על ידי ‘מכון רפי סמית’ במהלכה רואיינו באינטרנט ובטלפון 600 איש ואישה בשפה העברית ו-200 בשפה הערבית, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.5% ± ברמת ביטחון של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות