חמאס שלח תיעוד של עינוי חטופים בדרישה להקל על המחבלים בכלא

לפי הדיווח ב'טלגרף', המחבלים בסרטון פונים ישרות לבן גביר ומאיימים להחמיר תנאי החטופים ברצועה • בן גביר בתגובה: "חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם התעמולה שלו" • סביבת בן גביר: סרטוני עינויים של חטופים הוצגו בקבינט, אך לא עם הקשר לתנאי האסירים
חרדים 10
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 18:20

עיתון ‘הטלגרף’ הבריטי דיווח היום (ראשון) כי חמאס שלח סרטונים של חטופים מעונים – עם דרישה ישירה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כי יקל בתנאי המחבלים הכלואים בישראל.

לפי הדיווח, חמאס תיעד את עינויי החטופים במטרה להפעיל לחץ על ישראל להקל את תנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים.

לפי שני גורמים ישראליים, בתיעוד נראה עינוי של חטופים, בעוד חמאס מזהיר כי הרעה בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים משפיעה ישירות על מצב החטופים.

לפי הדיווח, גורם ישראלי בכיר שהציג את התיעוד לבן גביר אמר, כי גם אחרי שהוזהר כי עקב רצונו ללייקים ברשתות החברתיות, החטופים הישראלים סובלים ועוברים עינויים בעזה, בן גביר אמר שהדבר רק נותן לישראל לגיטימציה נוספת ביחס לתנאי כליאתם, ואמר שימשיך.

בעיתון מציינים כי מאז כניסתו לתפקיד פועל בן גביר להחמרת תנאיהם של המחבלים הכלואים, וכי עובדה זו גרמה לעימותים חוזרים ונשנים בינו לבין השב”כ.

נועם אמיר, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, דיווח, כי “במערכת הביטחון לא מכירים סרטונים של עינויים שהגיעו לשר בן גביר”.

תגובת השר בן גביר: “חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית, עם חמאס צריך לדבר רק דרך כוונות”.

לדבריו, “ארגון הטרור חמאס לא חיפש שום תירוץ ב-7 באוקטובר כדי לרצוח, לאנוס, לחטוף, ולהתעלל באזרחים חיים ואפילו בגופות, ואף רצח חטופים בשבי. את חמאס יש להכריע, ולא להיכנע לתכתיביו הדורשים כניעה. יש לכבוש את שטח הרצועה לצמיתות, להפסיק את הסיוע ההומניטרי, ולהכריע אותו.

“תנאי המחבלים בבתי הכלא אכן הוחמרו והקייטנות פסקו ואני גאה בכך – אין לי כל כוונה להיכנע לתכתיבי החמאס”.

בסביבת בן גביר אומרים כי סרטוני עינויים של חטופים הוצגו לו ולחברי הקבינט, אך לא עם הקשר לתנאי האסירים בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות