לפני כינוס הקבינט עם נתניהו: הרצי הלוי אישר תוכניות לגזרה הצפונית

חיים טוויל
|
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 14:40
הרמטכ”ל הרצי הלוי אישר תוכניות לגזרה הצפונית בתגובה לטבח במג’דל שמס השר גלנט הצהיר ביישוב הדרוזי: “חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו. הוא ירה את הירי – הוא יישא במחיר והוא ישלם מחיר כבד על פעולותיו”

הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים היום (ראשון) הערכת מצב ואישור תוכניות לגזרה הצפונית לאחר הטבח בו נרצחו 12 ילדים ונערים במגרש כדורגל במג’דל שמס.

בהערכת מצב ואישור התוכניות לקראת כינוס הקבינט, השתתפו סגן הרמטכ”ל, מפקד פיקוד הצפון, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר ומפקדים נוספים בפורום המטה הכללי.

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס היום בשעה 18:00, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת בשעה 13:30, יצא מיד לקרייה בתל אביב, שם הוא מקיים הערכת מצב ביטחונית מצומצמת.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה. בהערכת המצב הוצגו לשר הביטחון אפשרויות הפעולה כנגד חיזבאללה.

גלנט הנחה כי יש להיערך במוכנות מלאה לכל התפתחות אפשרית.

גלנט אמר בתום הערכת המצב: “הגעתי בשעת בוקר מוקדמת למג’דל שמס, ראיתי בעייני את זירת האירוע – מקום שבו נרצחו ילדות וילדים תמימים במשחק כדורגל. דם של ילדים ישראלים איננו הפקר ולא יהיה הפקר לעולם”.

הוא הוסיף: “עברתי לפיקוד הצפון כדי לראות את תוכניות התגובה. מדובר על חיזבאללה – שליחה של איראן באזור, חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו. הוא ירה את הירי – הוא יישא במחיר והוא ישלם מחיר כבד על פעולותיו”.