11 קברים טריים: אבל כבד בהלוויות הילדים שנרצחו במג’דל שמס

חרדים 10
|
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 12:21
אלפים השתתפו בטקס האשכבה לנרצחים מפגיעת הרקטה של חיזבאללה במגרש הכדורגל בבית העם במג’דל שמס • הילדים והנערים שנהרגו בפגיעה הישירה במגרש הכדורגל נטמנו בזה אחר זה בבית העלמין ביישוב • קרוב משפחה: “ההורים שלהם עכשיו בהלם ולא מסוגלים לדבר”

אלפי בני אדם הגיעו היום (ראשון) להלוויה של 11 מהילדים והנערים, שנרצחו בפגיעה הישירה של רקטת חיזבאללה במגרש הכדורגל במג’דל שמס.

הטבות חניה לתושבי ירושלים: מי זכאי? איך מממשים את ההטבות?

בין הנרצחים – שלוש בנות, ושמונה בנים – בהם שני בני דודים ושני קרובי משפחה. 37 איש נפצעו, מרביתם עדיין מאושפזים בבית החולים. כל הקורבנות הם ילדים ונערים.

מוקדם יותר הבוקר הובא למנוחות בעין קיניא פאח’ר סעב בן ה-15, תושב הכפר הסמוך למג’דל שמס.

אל טקס האשכבה לנרצחים בבית העם ביישוב הדרוזי שברמת הגולן הגיעו בכירי העדה הדרוזית, תושבים, בני העדה ואזרחים שהגיעו לחלוק כבוד.

שרים שהגיעו להלוויה ספגו צעקות מצד תושבים שקראו להם להסתלק, בטענה שהפקירו את הצפון ואת התושבים לאש של חיזבאללה במשך 9 חודשים. אחד הצועקים נראה לובש מדי צה”ל. בין היתר צעקו לעברם – “הצבענו לכם וזה מה שהבאתם” ו-“אוי ואבוי אם לא תחזירו להם!”. והיו תושבים שקראו להגיב בעוצמה: “למה עדיין יש ביירות בכלל?”.

 

בצה”ל, כבאות והצלה, מד”א, משטרת ישראל והמועצות המקומיות של הכפרים הקימו חמ”ל משותף לשמירה על ביטחון התושבים ולניהול ההלוויות.

מטרת החמ”ל היתה לארגן את כלל הצירים והחסימות לקראת ההלוויות, הנחיות לעורף ושמירה על ביטחון התושבים הנמצאים והמגיעים למרחב.

שר החינוך, יואב קיש ממג’דל שמס: “הלב נקרע אל מול הטרגדיה הנוראה במג’דל שמס. הגעתי הבוקר כדי לחזק את תושבי היישוב ומשפחותיהם. מדינת ישראל כולה שותפה לאבל ולכאב שלהם. הבהרתי לראש המועצה שאני זמין עבורו כדי לסייע בכל צורך שיעלה.

“מאתמול, מוקד הסיוע הרגשי של משרד החינוך פעיל ומאויש על ידי מומחים למצבי חירום ומשבר מהשירות הפסיכולוגי ייעוצי. המוקד זמין להורים, לתלמידים ולצוותי החינוך במגוון שפות, ומעניק תמיכה רגשית ונפשית במספר 6552*.

שמות הנרצחים: אלמא איימן פח’ר א-דין בת ה-11, מילאר מועדאד א-שעאר בן ה-10, ויניס אדהם א-ספדי בת ה-11, איזל נשאת איוב בת ה-12, יזן נאיף אבו סאלח בן ה-12, ג’וני ודיע איבראהים בן ה-13, אמיר רביע אבו סאלח בן ה-16, נאג’י טאהר אל-חלבי בן ה-11, פג’ר ליית’ אבו סאלח בן ה-16, חאזם אכרם אבו סאלח בן ה-14, נאזם פאח’ר סעב בן ה-15, מהכפר הסמוך עין קיניא.

חאזם אבו סאלח בן ה-14 ופג’ר אבו סאלח בן ה-16 היו בני דודים, וחברים קרובים מאוד. שניהם נפגעו בזמן שעשו ביחד את מה שהם הכי אהבו, לשחק כדורגל. ראשד,

קרוב משפחתם, סיפר לחדשות 12: “הם כל הזמן היו ביחד. הפגיעה הייתה שם במגרש הכדורגל, והם אחד ליד השני. שניהם היו בחטיבת ביניים ומאוד אהבו כדורגל. ההורים שלהם עכשיו בהלם ולא מסוגלים לדבר. זה אסון של המשפחה”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל איכלר,  אמר בפתח דיוני מליאת הכנסת: “אתמול, בשבת, בכפר מג’דל שאמס נטבחו ונרצחו 12 נערים וילדים באשמת היותם על אדמת הארץ. ילדים שיוצאים לשחק ומקבלים טיל על הראש. זה היה מכוון. אנחנו יודעים על הטילים המדויקים.

“אנשי הצבא אמרו שזה טיל איראני במשקל כבד. הם מדויקים ויודעים בדיוק לאן לשלוח. מי שמסוגל לשלוח טיל כזה לעבר קבוצת ילדים בכוונה, אמר מנחם בגין בשעתו ‘נקמת ילד קטן לא ברא השטן’ אבל בורא כל האדם לא יסלח על הדם הנקי שנשפך. מצפון תפתח הרעה. אנחנו צריכים להתפלל שלא תהיה ידי אויבינו תושיה.