גפני על הטבח במג’דל שמס: לא נסלח על האירוע הקשה והנורא הזה

אריה ריבקינד
|
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 11:34
יו”ר ‘דגל’ הסביר בוועדת הכספים כי בשל הטבח במג’דל שמס צמצמו במליאה את כל סדר היום ויישארו רק 3 חוקים שהם חוקי מלחמה דחופים • “אני מזועזע כמו כולם על הטבח שנעשה במג’דל שמס במגרש משחקים”

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני פתח הבוקר (ראשון) את דיוני הוועדה עם התייחסות לטבח במג’דל שמס, בו נרצחו 12 ילדים ונערים מפגיעת רקטה ששיגר חיזבאללה, ועשרות נפצעו.

הטבות חניה לתושבי ירושלים: מי זכאי? איך מממשים את ההטבות?

“אני מזועזע כמו כולם על הטבח שנעשה במג’דל שמס במגרש משחקים ששנים עשר ילדים נהרגו, נטבחו מהאכזריות הנוראה של חיזבאללה”, פתח גפני.

הוא הוסיף בשם חברי הוועדה: “אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחות האבלות ולעדה הדרוזית כולה ואיחולי החלמה לפצועים הרבים שנמצאים כתוצאה משיגור הרקטה הקטלנית הזאת”.

גפני התייחס להמשך הדיונים במליאה היום: “אנחנו לא נסלח על האירוע הקשה והנורא הזה. אנחנו סיכמנו, במליאה יצמצמו את כל סדר היום, יישארו רק שלושה חוקים שהם חוקי מלחמה דחופים.

“כאן בוועדה”, המשיך גפני, “אנחנו נביא כמה העברות שהן דחופות לנושא של המלחמה ולהשלכות שלה”.

יו”ר ועדת העבודה והרווחה, ח”כ ישראל איכלר,  אמר בפתח דיוני מליאת הכנסת: “אתמול, בשבת, בכפר מג’דל שאמס נטבחו ונרצחו 12 נערים וילדים באשמת היותם על אדמת הארץ. ילדים שיוצאים לשחק ומקבלים טיל על הראש. זה היה מכוון. אנחנו יודעים על הטילים המדויקים.

“אנשי הצבא אמרו שזה טיל איראני במשקל כבד. הם מדויקים ויודעים בדיוק לאן לשלוח. מי שמסוגל לשלוח טיל כזה לעבר קבוצת ילדים בכוונה, אמר מנחם בגין בשעתו ‘נקמת ילד קטן לא ברא השטן’ אבל בורא כל האדם לא יסלח על הדם הנקי שנשפך. מצפון תפתח הרעה. אנחנו צריכים להתפלל שלא תהיה ידי אויבינו תושיה.

“מישהו מדוברי הצבא אמר ‘לא ידענו שהם מסוגלים לשלוח טיל על ילדים’. כל אחד שחי בארץ הזאת יודע שכל טיל יכול לעשות את זה. צריך לעשות חשבון כמה טילים נשלחים לארץ הזאת, אם חלילה וחלילה טיל אחד יכול לעשות דבר כזה – למה מכוונים אויבינו כשהם שולחים אלינו אלפי טילים”.