ליברמן על דוצ: כך נראית קונספציה • עיתונאי: אולי להקים ‘חיל דמיון’?

אחרי האמירה התמוהה של דובר צה"ל - יו"ר ישראל ביתנו מתח ביקורת: "מזכיר לי את אותם קצינים בכירים שהודיעו ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה שחמאס מורתע" • איש תקשורת: "יכול להבין בהחלט את עקורי הצפון שחוששים כי גם אחרי המלחמה לא יהיה צבא שיגן עליהם"
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 10:35

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מתח הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי.

הטבות חניה לתושבי ירושלים: מי זכאי? איך מממשים את ההטבות?

הגרי אמר אמש בזירת האסון ביישוב הדרוזי מג’דל שמס בגולן:  “איש לא חשב שארגון טרור רצחני ירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים, איש לא דמיין דבר כזה”.

ליברמן הגיב: “כך נראית הקונספציה. כשדובר צה”ל מצהיר שבצה”ל לא חשבו שחיזבאללה יירה על מגרש כדורגל, זה מזכיר לי את אותם קצינים בכירים בצה”ל שהודיעו ימים ספורים לפני פרוץ המלחמה שחמאס מורתע ולא מעוניין בהסלמה”.

העיתונאי ישי שנרב כתב: “אולי פשוט צריך להקים ‘חיל דמיון’ שתפקידו יהיה לדמיין את כל התרחישים המופרכים שמעולם לא קרו כמו ארגוני טרור שנוקטים בפעולות טרור, גבולות לא נשלטים שמוברחים דרכם אמצעי לחימה, והאפשרות הדמיונית שהאויב דווקא לא מורתע על אף שהמטרנו עליו המון תדרוכים עוצמתיים”.

העיתונאי יאיר קראוס הגיב: “אני יכול להבין בהחלט את עקורי הצפון שחוששים כי גם אחרי המלחמה לא יהיה צבא שיגן עליהם. אם בצה”ל לא חשבו ולא דמיינו תרחיש כזה, מה נאמר”.

דובר צה”ל הצהיר מזירת האסון: “הרקטה שנורתה למג’דל שמס היא מדגם איראני, נרצחו 12 ילדים. אנחנו נפעל בהתאם. היו הרבה מטחים, לפה נורתה רקטה בודדת מסוג פאלאק 1 שיש אך ורק לחיזבאללה. זו רקטה בעלת ראש נפץ של למעלה מ-50 ק”ג, והאחראי לירי הוא מפקד בחיזבאללה בשם עלי מוחמד יחיא. חיזבאללה עומד מאחורי הירי הנוראי הזה”.

כאשר הגרי נשאל במהלך ההצהרה מדוע מערך ההגנה האווירי לא יירט את הרקטה שהרגה את 12 הילדים, הוא אמר באופן תמוה, כי איש לא דמיין שחיזבאללה יבצע צעד שכזה: “לא ידענו שחיזבאללה מתכנן לכאן ירי, לא היה לנו מודיעין כזה. איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים. איש לא דמיין דבר כזה. אנחנו נמשיך לתחקר את העניין הזה”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות