הגרי באמירה תמוהה: ‘איש לא חשב שחיזבאללה יירה למגרש כדורגל’

חיים טוויל
|
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 01:53
דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, נשאל במהלך הצהרה מיוחדת שקיים בזירת האסון במג’דל שמס מדוע מערך ההגנה האווירי לא יירט את הרקטה מדרום לבנון, והשמיע התבטאות תמוהה: “איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים. איש לא דמיין דבר כזה”

דובר צה”ל, תת אלוף דניאל הגרי, הגיע הלילה (מוצ”ש) לזירת האסון ביישוב הדרוזי מג’דל שמס בגולן ועדכן כי הרקטה ששוגרה היא מייצור איראני.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי הצהיר מזירת האסון: “הרקטה שנורתה למג’דל שמס היא מדגם איראני, נרצחו 12 ילדים. אנחנו נפעל בהתאם. היו הרבה מטחים, לפה נורתה רקטה בודדת מסוג פאלאק 1 שיש אך ורק לחיזבאללה. זו רקטה בעלת ראש נפץ של למעלה מ-50 ק”ג, והאחראי לירי הוא מפקד בחיזבאללה בשם עלי מוחמד יחיא. חיזבאללה עומד מאחורי הירי הנוראי הזה”.

כאשר הגרי נשאל במהלך ההצהרה מדוע מערך ההגנה האווירי לא יירט את הרקטה שהרגה את 12 הילדים, הוא אמר באופן תמוה, כי איש לא דמיין שחיזבאללה יבצע צעד שכזה: “לא ידענו שחיזבאללה מתכנן לכאן ירי, לא היה לנו מודיעין כזה. איש לא חשב שארגון טרור רצחני יירה למגרש כדורגל שבו נערים ונערות מבלים. איש לא דמיין דבר כזה. אנחנו נמשיך לתחקר את העניין הזה”,

הצהרה התמוהה, לאחר 9 חודשים שבהם מבצע ארגון הטרור חיזבאללה ירי לעבר יישובי הצפון, שודרה בשידור ישיר לכלל ערוצי הטלוויזיה.

 

לדברי הגרי בצה”ל החלו לתחקר את האירוע, אך כלל לא בטוח שהיה אפשר ליירט את הרקטה לאור הטווח הקצר שממנו היא שוגרה: “הייתה התרעה שהופעלה ולצערי היא לא הספיקה על מנת שהנערים והנערות יוכלו להגיע למקום מוגן”.

ארגון תורת לחימה הגיב על אמירתו של דובר צה”ל: “למי שלא הבין, בכירי צה”ל שבויים עמוק עמוק בקונספציה. מבהיל”.