גלנט בדרך לעוף החוצה? נתניהו שוקל למנות את סער לשר הביטחון

ראש הממשלה שוקל להדיח את שר הביטחון יואב גלנט ולמנות את ראש סיעת הימין הממלכתי לתפקיד • סביבת סער: הצעה כזו מעולם לא הונחה על שולחנו • ח"כ אביחי בוארון מהליכוד: "ההתנהלות של גלנט הופכת להיות מסוכנת"
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשפ"ד / 28.07.2024 00:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להדיח את שר הביטחון יואב גלנט – ולמנות במקומו את ראש סיעת הימין הממלכתי, ח”כ גדעון סער. כך דווח באולפן שישי בקשת 12.

בימים האחרונים נראה כי סער הביע נכונות לקבל את התפקיד, אולם בסביבתו טוענים כי הצעה כזו מעולם לא הונחה על שולחנו.

לפי גורמים המעורים בפרטים, כך נאמר בדיווח, גם נתניהו מביע נכונות לקדם את המנוי.

עם זאת, על מנת שהמינוי, ששני הצדדים מעוניינים בו, יעבוד, נתניהו צריך להוכיח שמינוי סער יכול לפתור את כל “כאבי הראש” של הקואליציה והחיכוכים הפומביים בין הסיעות שמרכיבות אותה וכי לא מדובר בפתרון זמני בלבד.

בינתיים בלשכת  שר הבטחון ממשיכים לנהל מדיניות עצמאית.

בהודעת הלשכה הערב על הדיונים הביטחוניים נמסר: “שר הביטחון יואב גלנט סיים כעת הערכת מצב מורחבת, בהשתתפות הרמטכ”ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב”כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, מנכ”ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

“במהלך הדיון, גורמי הביטחון הציגו לשר את אפשרויות הפעולה נגד חיזבאללה בתגובה לאירוע החמור של רצח האזרחים במג׳דל שמס. השר גלנט קבע את כיווני הפעולה והנחה את מערכת הבטחון בהתאם”.

ח”כ אביחי בוארון מהליכוד תקף בחריפות את שר הבטחון: “ההתנהלות של גלנט הופכת להיות מסוכנת. זה כבר ברמה של מדינה בתוך מדינה. כבוד השר מצהיר שהוא – קובע את כווני הפעולה ומנחה את מערכת הביטחון בהתאם.

“וזה כשראש הממשלה עדיין בדרך לישראל וכשהקבינט לא התכנס. גלנט מתנהל בצורה מופקרת כאילו מערכת הביטחון היא רכושו הפרטי. מה קורה פה?! אי אפשר להמשיך כך. אסור להמשיך כך! המצב הזה חייב להשתנות. למען ביטחון ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות