נתניהו: חיזבאללה ישלם מחיר כבד • סמוטריץ’: לחסל את נסראללה

אריה ריבקינד
|
כ"ב תמוז התשפ"ד / 27.07.2024 22:59
ראש הממשלה שוחח מוושינגטון עם השיח׳ מוואפק טריף: “ישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום” השר סמוטריץ: “על מות ילדים קטנים, נסראללה צריך לשלם בראשו. לבנון כולה צריכה לשלם את המחיר”

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם השיח׳ מוואפק טריף – ו”הביע זעזוע עמוק מרצח הילדים והאנשים החפים מפשע על-ידי חיזבאללה”, כלשון ההודעה.

“ראש הממשלה ביקש להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים הנשלחים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה. ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה”.

בהצהרה לתקשורת אמר ראש הממשלה: “אזרחי ישראל, כמוכם, הזדעזעתי. הזדעזעתי לראות את התמונות הנוראות בעקבות המתקפה הרצחנית של חיזבאללה על מג׳דל שמס. בין הנרצחים, ילדים קטנים ששיחקו כדורגל, וגם נרצחים אחרים. לב כולנו נשבר מהמראות הללו.

“אנחנו מחבקים את המשפחות, מחבקים את העדה הדרוזית כולה ברגעה הקשה, שהוא גם רגענו הקשה.

“מאז שעודכנתי באסון, אני מקיים התייעצויות ביטחוניות רצופות, והנחתי להקדים את שובנו לארץ. אני אכנס מיד את הקבינט הביטחוני עם הגעתי. אני יכול להגיד שמדינת ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. לא נעבור על כך לסדר היום”.

יו”ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב על הטבח: “על מות ילדים קטנים, נסראללה צריך לשלם בראשו. לבנון כולה צריכה לשלם את המחיר. עמדתי לגבי הצעדים הנחוצים ידועה. על ראש הממשלה לשוב באופן מיידי. הגיע זמן מעשים”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לטבח: “מאז ה-8 לאוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב – הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול החיזבאללה.

“היום אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת – אנחנו במלחמה. אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש – מלחמה בצפון עכשיו”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: “ילדים שרק רצו לשחק כדורגל. נערים שרק רצו לנצל את חופשת השבת וליהנות מספורט ליד הבית, נרצחו באכזריות על ידי האויב הארור. אני חוזר ואומר: חייבים להפסיק עם הדחיינות ולהנחית מכה אנושה על החיזבאללה. ככל שנדחה את המערכה, נשלם מחירים כואבים יותר. הקו האדום נחצה מזמן. זמן למעשים”.

יו”ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “טבח הילדים בצפון הוא אסון קשה וליבנו עם תושבי מג׳דל שמס והעדה הדרוזית כולה. ממשלת לבנון וארגון הטרור חיזבאללה אחראים ישירים למעשה הרצח ועליהם לשלם מחיר כבד על כך”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: “ארוע קשה ביותר לאחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית בכלל, במג׳דל שמס בפרט ולכולנו אזרחי ישראל.
האחריות לאסון שייכת לחזבאללה וממשלת לבנון שמשטחה נורתה הרקטה, ישראל חייבת להחזיר את הבטחון בצפון ואת כח ההרתעה הישראלי כלפי הסובבים אותה. משתתף בצער המשפחות היקרות ובדרכי כעת לחזק את ידי ידידי ראש המועצה מג׳דל שמס דולאן אבו סאלח ותושבי מג׳דל שמס”.

שר הפנים משה ארבל: “אסור שהתגובה על הירי הנפשע והרצחני למג’דל שמס תהיה פחותה מהתגובה על הירי לתל אביב. בערב הקשה הזה אני מבקש לחזק את ידידי ראש מועצת מג’דל שמס דולאן אבו סלח, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ומתפלל להחלמת הפצועים”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב: “האחראי על הירצחם של ילדים ונערים רבים במג׳דל שמס הוא נסראללה, והגיע הזמן שהוא ישלם את המחיר”.