הטבח במג’דל שמס: ישראל נערכת ל”תגובה שלא ראינו עד עכשיו”

במערכת הביטחון מקיימים התייעצויות על התגובה הישראלית לפגיעה הישירה במג'דל שמס בה נרצחו 10, בהם ילדים, ועשרות נפצעו • בישראל מדגישים: "התוצאות הקשות של הירי - לגיטימציה לפעולה" • חיזבאללה הכחיש קשר לאירוע, אבל בצה"ל מתעקשים: הם ביצעו את הירי
חרדים 10
כ"ב תמוז התשפ"ד / 27.07.2024 21:27

לקראת הסלמה בגבול לבנון? בצמרת הדרג המדיני והצבאי קיימו הערב (מוצאי שבת) התייעצויות על התגובה הישראלית לפגיעה הישירה והקטלנית, שהובילה למותם של 10 ישראלים – בהם ילדים במג’דל שמס.

בהתייעצויות משתתפים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא בוושינגטון, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי, והגורמים הרלוונטים בפיקוד הצפון וחיל האוויר.

הקבינט המדיני ביטחוני  יכונס מחר ב-16:00.

במערכת הביטחון אמרו לכלי התקשורת: “תהיה תגובה שלא ראינו עד עכשיו במלחמה”. גורם ביטחוני אמר לכאן חדשות: “מדובר באירוע שלא יעבור על סדר היום, תהיה תגובה קשה”.

עם זאת, מקור ביטחוני אמר לסקיי ניוז: “התגובה שלנו נגד חיזבאללה תהיה חזקה – אבל אנחנו לא מתכוונים לצאת למלחמה”.

בהודעה מלשכתו של שר הבטחון נמסר: “שר הביטחון יואב גלנט סיים כעת הערכת מצב מורחבת, בהשתתפות הרמטכ”ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב”כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, מנכ”ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

“במהלך הדיון, גורמי הביטחון הציגו לשר את אפשרויות הפעולה נגד חיזבאללה בתגובה לאירוע החמור של רצח האזרחים במג׳דל שמס. השר גלנט קבע את כיווני הפעולה והנחה את מערכת הבטחון בהתאם”.

ח”כ אביחי בוארון מהליכוד תקף את שר הבטחון: “ההתנהלות של גלנט הופכת להיות מסוכנת. זה כבר ברמה של מדינה בתוך מדינה. כבוד השר מצהיר שהוא – קובע את כווני הפעולה ומנחה את מערכת הביטחון בהתאם.

“וזה כשראש הממשלה עדיין בדרך לישראל וכשהקבינט לא התכנס. גלנט מתנהל בצורה מופקרת כאילו מערכת הביטחון היא רכושו הפרטי. מה קורה פה?! אי אפשר להמשיך כך. אסור להמשיך כך! המצב הזה חייב להשתנות. למען ביטחון ישראל”.

לפי גורמים במערכת הביטחון ששוחחו עם חדשות 12, התגובה הישראלית לפגיעה הישירה תהיה “שונה” ממה שראינו בתשעת חודשי הלחימה בין ישראל לחיזבאללה. “התוצאות הקשות של הירי של חיזבאללה מאפשרות לישראל לפעול בצורה שלא הייתה לה הליגיטימציה לפעול עד כה. ישראל נזהרה עד כה והגבילה את עצמה מבחינת יעדים, מרחקים מהגבול הישראלי ומידת התקיפות”.

חיזבאללה הכחיש בהצהרה רשמית: “אנחנו מכחישים את ההאשמות על הפגיעה במג’דל שמס, אין לנו קשר לאירוע הזה”.

דובר צה”ל הגיב: “אנחנו משתתפים בצער משפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה. הופעלה התרעה מיידית. מדובר ברקטה בודדת. חיזבאללה נושא באחריות לרצח ילדים חפים מפשע.

“נבצע תחקיר ונהיה בקשר עם הרשויות, ונוציא הודעה לציבור. ההרוגים הם בגילים 10-20. אנחנו משתתפים בצער המשפחות ומחזקים את הפצועים”.

הגרי הוסיף: “זהו האירוע הקשה ביותר מבחינת פגיעה באזרחים מאז שבעה באוקטובר. בשלב זה אין שינוי בהוראות פיקוד העורף. צה”ל יעשה הכל כדי להגן את מדינת ישראל. בשעות האחרונות מתקיימות הערכות מצב בהשתתפות הרמטכ”ל ושר הביטחון”.

מאוחר יותר אמר דובר צה”ל: “מניתוח המערכות המבצעיות בצה”ל עולה כי השיגור למרכז מג׳דל שמס בוצע משטח הממוקם צפונית לכפר שבעא בדרום לבנון.

“על פי המידע המודיעיני המהימן המצוי בידי צה”ל מי שעומד מאחורי השיגור הוא ארגון הטרור חיזבאללה”.

חברי קבינט אמרו לחדשות 12 כי בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הקרובה – הם יגידו לנתניהו: “הקו האדום נחצה, אי תגובה משמעותית יהיה רפיון”.

לפי שעה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לאזרחים, אך ייתכן שהמצב ישתנה בשעות הקרובות.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, קיים הערכת מצב במרכז ההפעלה במג׳דל שמס עם מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי, ומפקדים נוספים.

בנוסף, הגיעו לנקודת הנפילה במג׳דל שמס וקיימו שם שיח עם ראשי המועצות והתושבים.

מוקדם יותר היום, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, שוחח עם ראש העדה הדרוזית, השיח׳ מוואפק טריף, הביע את צערו העמוק בשמו ובשם צה”ל כולו על מותם של הנערים וביקש לחזק את המשפחות והעדה כולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות