12 ילדים ונערים נרצחו מפגיעת רקטה במגרש כדורגל במג’דל שמס

12 הנרצחים - ילדים ונערים בני 10 עד 20, בהם 4 אחים • עשרות פצועים פונו לבתי החולים • הקבינט הביטחוני יתכנס בשעה 16:00 • דובר צה"ל בזירת הנפילה: "הרקטה ששוגרה - איראנית, עם ראש נפץ של יותר מ-50 ק"ג" • איש הצלה: "ראינו הרס וחפצים שעולים באש, המראות היו קשים"
חיים טוויל
כ"א תמוז התשפ"ד / 27.07.2024 20:42

האירוע הקשה ביותר בצפון מאז 7 באוקטובר: 12 נרצחו – בהם 4 אחים,  ו-29 בני אדם נפצעו –  בפגיעה ישירה אחר הצהריים (שבת) של רקטה שהתפוצצה במגרש כדורגל ליד גן שעשועים במג’דל שמס.

בין ההרוגים והנפגעים בזירה ילדים ונערים – בני 10 עד 20.

29 בני אדם נפצעו, בהם 6 במצב קשה. 23 פצועים פונו לבית החולים זיו, 4 פונו לבית החולים פוריה ושניים פונו לרמב”ם.

מהמרכז הרפואי זיו בצפת עדכנו על האסון במג’דל שמס (נכון לשעה 01:44): עד כה התקבלו במלר”ד זיו סך הכל 37 פצועים:

17 פצועים באורח בינוני-קשה (6 טופלו בחדר טראומה).
19 מוגדרים באורח קל.
1 נפטר מפצעיו מיד עם הגעתו.

נכון לעכשיו:
21 הושארו לאשפוז
3 הועברו עם פציעות ראש לרמב״ם.
1 נפטר מפצעיו מיד עם הגעתו.
12 נבדקו ושוחררו לביתם.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת מזירת הפיגוע במג’דל שמס: “הרקטה שפגעה במגרש הכדורגל היא רקטת פלק 1 מתוצרת איראנית, ששוקלת יותר מ-50 ק”ג. הרקטה הזו נמצאת רק בידי חיזבאללה.

עלי מוחמד יחיא, מפקד של חיזבאללה, הוא זה שהכווין את הירי מהכפר שובה לעבר מג’דל שמס. הרקטה עם ראש קרבי של יותר מחמישים ק”ג חומר נפץ, גרמה למותם של 12 ילדים ונערים”.

מאז תחילת המלחמה נהרגו 41 בני אדם מאש חיזבאללה בצפון – 22 אזרחים ו-19 חיילים.

צה”ל נערך להגיב באופן עוצמתי על האסון במג’דל שמס. טרם התברר מדוע לא התאפשר ליירט את הרקטה, שהייתה מסוג עתירת משקל עם חומר נפץ רב. בצה”ל מסרו כי הירי לצפון התקיים לאחר שצה”ל חיסל מחבל בדרום לבנון.

מבדיקה ראשונית בצה”ל עולה, כי היה קשה למערכות ההגנה האווירית ליירט את הרקטה והמקרה מתוחקר בחיל האוויר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו – ששוהה כעת בארה”ב – “מעודכן בפרטי האירוע במג’דל שמס, ומקיים כעת התייעצות ביטחונית”.

גורם מדיני בכיר מסר: “האירוע יביא לתפנית דרמטית בלחימה בגזרה”.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מיד לאחר היוודע האסון, נתניהו הנחה להקדים את החזרה לישראל במהירות האפשרית, והוא ימריא ארצה ב-19:30 שעון ארצות הברית (02:30 שעון ישראל).

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט מקיים הערכת מצב עם הרמטכ”ל הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון – בהם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר.

גורם בחיזבאללה מיהר לטעון הערב, בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, כי ארגון הטרור השיעי מכחיש מעורבות לפגיעה במג’דל שמס. “חיזבאללה מכחיש לחלוטין את ההאשמות בכלי התקשורת הישראלים על ירי למג’דל שמס. חיזבאללה מאשר כי אין לו קשר לאירוע”.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: “באסון חמור וקשה מאוד נהרגו 10 ילדים ישראלים. ההרוגים כולם ילדים בני עשרה. מתחקיר ראשוני הופעלה התראה, מידית, קצרה מידי”.

הגרי הוסיף: “חיזבאללה משקר ומכחיש את אחריותו. המודיעין שלנו מראה במפורש, חיזבאללה נושא באחריות להרג ילדים חפים מפשע, פעם נוספת נחשפה אכזריותו. זה האירוע הקשה ביותר מאז 7 באוקטובר, מבחינת פגיעה באזרחים. נפעל בהתאם”.

דובר צה”ל בערבית אביחי אדרעי הגיב לניסיונות ההכחשה של חיזבאללה: “אני יכול לעדכן כי מפקד השטח בחיזבאללה שהכווין את הירי לעבר מג׳דל שמס הוא עלי מחמד יחיא – מפקד מתחם הירי בשבעא. למרות כל ניסיונות ההכחשה: חיזבאללה הוא האחראי לטבח במג׳דל שמס ולמותם של הילדים והנערים במגרש הכדורגל”.

חובש בכיר במד”א עידן אבשלום סיפר: “הגענו למגרש כדורגל וראינו הרס וחפצים שעולים באש. על הדשא שכבו נפגעים והמראות היו קשים, מיד התחלנו במיון הנפגעים, חלק מהפצועים פונו למרפאות מקומיות והצוותים שלנו כוונו גם למרפאות. תוך כדי האירוע היו התראות נוספות והטיפול הרפואי בנפגעים עדיין נמשך”.

 

עלי טרביה ופרחאת קאסף, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: “כאשר הגענו למגרש הכדורגל נתקלנו במחזה קשה מאוד, במקום שכבו עשרות פצועים. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני מציל חיים, בשניים מהנפגעים ביצענו יחד עם צוותים נוספים פעולות החייאה ועל תשעה מהנפגעים נקבע מוות במקום האירוע עקב הפציעות הקשות מהן סבלו”.

שייח’ מוופק טריף, מנהיג העדה הדרוזית בארץ: “הלם גדול מהטבח הנוראי שאירע הערב במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל. אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים וחלקיהם המרוסקים השרועים על הדשא, מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי”.

ראש מועצת מג’דל שמס דולאן אבו סלאח על האירוע הטרגי בכפר שלו: “יום שחור במג’דל שמס. אנחנו מבקשים מכולם להישאר בבתים ולא לשבש את התנועה אל מול כוחות ההצלה”.

סמיח איוב, תושב מג’דל שמס שנכדתו נרצחה, אמר לחדשות 12: “אסון גדול, זה כואב מאוד. הייתי בבוקר במגרש, איפה שנפלה הרקטה ולצערי הרב – הנכדה שלי בין ההרוגים. אלו היו ילדים שהתאמנו ונפגעו. אני לא זוכר אירוע כזה קשה”.

מתן דודיאן, תושב שלומי וממובילי מטה נלחמים על הצפון, אמר לאחר הפגיעה הישירה במג׳דל שמס: “כמה דם צריך להישפך כדי שתפנימו? במשך 10 חודשים צעקנו בכל מקום אפשרי, והיום הקשה מכל הגיע. התמונות קשות מנשוא בדיוק כמו ה7.10.

“למעלה מ-30 פצועים ועשרה נרצחים. שמענו את ראש הממשלה בקונגרס אומר שקיימת גם ‘דרך אחרת’, ואנחנו אומרים שהדם של ילדינו לא הפקר! אנו קוראים לצאת לפעולה צבאית מיידית ולא להסתפק בתגובה רופסת. ראש הממשלה ושר הבטחון מוכרחים לתת את ההוראה לפתיחת אש בלבנון כנגד חיזבאללה מבעוד חזרתו של נתניהו. סיימנו לשתוק!”

ארגון “לובי 1701”, המייצג 60 אלף תושבי הצפון שפונו מבתיהם, מסר בעקבות האסון במג’דל שמס: “הטבח המחריד בילדיי ישראל, במגרש הכדורגל במג’דל שמס, מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. התמונות הקשות של חלקי גופות ילדים, שכל חפצם היה לשחק במגרש החזירו את כולנו לתמונות ה-7.10. נאומים בקונגרס זה נחמד, אך כעת הזמן לשים את הדיבורים בצד ולהתמקד במעשים אמיתיים, הגליל והגולן בוערים, מדינת ישראל מאבדת את הצפון, התושבים מאבדים את ביתם. כל יום מחריף את המצב יותר, נדרשת החלטה ומעשים עוד הלילה, עכשיו! אין להמתין לחזרת ראש הממשלה ולהתחיל בגרירת הרגליים שהורגלנו אליה!”.

משה דוידוביץ’, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות: “אני משתתף בצער הנהגת המועצה המקומית מג’דל שמס על הפגיעה הטראגית בתושבים חפים מפשע ושולח החלמה מהירה לפצועים. אני זועם! כנראה שעד שהרקטות לא ינחתו בקיסריה, ראש הממשלה וחברי הקבינט ימשיכו במדיניות ההתעלמות מהצפון. אני קורא לממשלה להתעורר מהתרדמת ולפעול מיד!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות