בית המשפט המחוזי אישר את הפסקת שידורי רשת אל ג’זירה בישראל

לשופט הוצגו מסמכים המעידים כי בערוץ אל ג'זירה שודרו סרטוני הדרכה למחבלים כיצד לפגע, מבלי להיתפס- ודברי עידוד למי שביצע פיגועים: "מדובר בפגיעה ממשית בביטחון המדינה"
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"ד / 26.07.2024 16:59

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שישי) את בקשת המדינה להפסקת שידורי ערוץ אל ג’זירה בישראל.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בהחלטת השופט חגי ברנר נכתב: “הוצגו בפניי מסמכים המעידים כי התכנים המשודרים בערוץ היוו את המניע למעשיהם של פוגעים בתחומי המדינה, לרבות הפיגוע בצומת בית קמה ולרבות פיגועים במזרח ירושלים. מדובר אפוא בפגיעה ממשית בביטחון המדינה, הגם שלא בהכרח נלוותה לכך כוונת פגיעה מצד הערוץ”.

עוד נכתב בהחלטה: “עוד הוצגו בפניי, וזה העיקר, מסמכים עדכניים המעידים כי אפילו בחודש יולי הנוכחי המשיך הערוץ לשדר תכנים הפוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. כך למשל, כתב הערוץ ברצועה שידר בשידור חי ובזמן אמת נחיתת טילים של צה”ל בתחומי הרצועה, תוך מסירת המיקום המדויק של הנחיתה, לנוחותו של כל מחבל הנמצא במקרה באותו אזור”.

לפי החלטת השופט, שודרו בערוץ עצות לצלף הפוטנציאלי כיצד ניתן לבצע פיגועי צליפה בתחומי יהודה ושומרון מבלי להיחשף, תוך השמעת דברי שבח ועידוד למי שיבצע פיגועים מסוג כזה.

כמו כן שודר סרטון הדרכה כיצד ניתן לפגוע בטנק באמצעות הדבקת מטען קירבה תוך דברי שבח למי שיעשה כן. כך גם שודר סרטון הדרכה כיצד יש להטמין מטען חבלה בתוך בור יקוש וכיצד ניתן אגב כך להימנע מפני גילוי על ידי כלי טיס של צה”ל.

לדברי השופט, “בראשית חודש יולי נפל לוחם צה”ל בעטיו של מטען כזה שהוטמן מתחת לכביש באזור טולכרם ובחודש שקדם לו נפל לוחם אחר בעטיו של מטען דומה שהוטמן בג’נין. אין ספק ששידורים מעין אלה לא נועדו אלא לעודד פגיעה בכוחות צה”ל ולא ניתן לייחס תום לב או תמימות למי שנטל חלק בשידורם”.

בתחילת חודש מאי, החליטה הממשלה פה אחד על סגירת ערוץ אל ג’זירה הקטרי בישראל למשך 45 ימים. שרי המחנה הממלכתי לא השתתפו בהצבעה שנערכה בישיבת הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות