האריס אחרי הפגישה עם נתניהו: “יש עסקה, הזמן לסיים המלחמה”

סגנית הנשיא האמריקני נפגשה עם ראש הממשלה, במשך 40 דקות - ובתום הפגישה הצהירה: "אני מחויבת לישראל, אך הגיע הזמן להפסקת המלחמה. אמרתי לנתניהו שעכשיו הזמן לסגור עסקה"
נתן פרל
כ' תמוז התשפ"ד / 26.07.2024 01:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגנית נשיא ארצות הברית, המועמדת של המפלגה הדמוקרטית לבחירות 2024 קמלה האריס, נפגשו הלילה (חמישי) בוושינגטון.

השניים הצטלמו ביחד בפתח פגישתם, שארכה כ-40 דקות, אך נמנעו מלמסור הצהרה משותפת לתקשורת.

בתום הפגישה מסרה האריס הצהרה. היא  תיארה את הפגישה עם נתניהו כ”כנה ובונה”, והצהירה: “אמרתי לו שתמיד אבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה, כולל מפני איראן ומיליציות הנתמכות על ידי איראן, כמו חמאס וחיזבאללה”.

היא הוסיפה: “עוד מהתקופה שהייתי ילדה שאוספת כספים לנטיעת עצים בישראל, דרך התקופה שלי בסנאט ועכשיו בבית הלבן, הייתה לי מחויבות בלתי מעורערת לקיומה של מדינת ישראל, לביטחונה, ולעם ישראל”.

לדבריה, “אמרתי את זה פעמים רבות, אבל ראוי לחזור על זה: לישראל יש זכות להגן על עצמה, והאופן שבו היא עושה זאת חשוב. חמאס הוא ארגון טרור אכזרי. ב-7 באוקטובר, חמאס התחיל את המלחמה הזו כאשר הוא רצח ב-1,200 בני אדם חפים מפשע, כולל 44 אמריקנים. חמאס ביצע מעשי אלימות מינית מחרידים וחטף 250 בני אדם. עדיין ישנם אזרחים אמריקנים המוחזקים בשבי בעזה, וגופותיהם של אזרחים אמריקנים עדיין מוחזקים בעזה”.

היא ציינה כי נפגשה עם משפחות החטופים האמריקנים מספר פעמים, “ואמרתי להם שהם לא לבד ואני עומדת לצדם, והנשיא ביידן ואני עובדים כל יום כדי להחזיר אותם הביתה”.

עם זאת, האריס הביעה דאגה מהמצב ההומניטרי ההרסני בעזה,  וגילתה אמפתיה יוצאת דופן לסבל של הפלשתינים, עד כי נדמה שעזה היא שנמצאת בראש היום שלה – וישראל נמצאת בתחתית סדר העדיפויות: “הבעתי את הדאגה שלי מממדי הסבל האנושי בעזה, כולל ממותם של הרבה יותר מדי אזרחים חפים מפשע, והבהרתי את הדאגה שלי מהמצב ההומניטרי הקשה שם. איננו יכולים להסיט את מבטנו מהטרגדיות הללו, ואני לא אשתוק על כך.

“הודות לנשיא שלנו, ג’ו ביידן, יש על השולחן עסקה להפסקת אש ולהחזרת חטופים. הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים, ותסתיים בצורה שבה ישראל בטוחה, כל החטופים ישוחררו, סבלם של הפלסטינים בעזה יסתיים, והעם הפלסטיני יוכל לממש את זכותו לחופש, לכבוד ולהגדרה עצמית”.

היא הוסיפה ואמרה: “כפי שאמרתי זה עתה לראש הממשלה נתניהו, הגיע הזמן לסגור את העסקה הזו”.

האריס הדגישה: “אני נשארת מחויבת לדרך שתוביל לפתרון שתי המדינות… פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה שמבטיחה שישראל תישאר מדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית, וכזה שמבטיח שהפלסטינים יוכלו סוף סוף לממש את החופש, הביטחון והשגשוג שמגיעים להם”.

האריס נפגשה בנפרד עם נתניהו, לאחר שאתמול נעדרה מנאומו ההיסטורי של ראש הממשלה  בקונגרס בשל “אילוצי לו”ז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות