מערכת הביטחון דורשת הקלות ביו”ש • בן גביר: “מאבדים עשתונות”

בפעם השלישית מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', פונים בכירים במערכת הביטחונית אל הדרג המדיני בדרישות להקל בהגבלים שהוטלו על האכלוסייה הפלסטינית בשל המלחמה • גורם מדיני: נגמרו הימים, צה"ל לא יכתיב מדיניות
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 21:19

מערכת הביטחון העבירה היום (חמישי) דרישה לכנס את הקבינט בטענה כי אם לא יתבצעו שורת הקלות לפלשתינים ביו”ש תהיה הסלמה משמעותית. גורם מדיני מגיב: “צה”ל לא יכתיב לדרג המדיני את המדיניות”.

גורם בטחחוני צוטט ב’חדשות 14′: “אנחנו בדרך לגל פיגועים רחב אם הדרג המדיני לא יבצע שורה של מהלכים והקלות. יש מבצעים בשטח אבל הם לא מורידים את סף הטרור. אבו מאזן עושה מאמצים עם המנגנונים לסכל טרור אנחנו רואים את הפעולות שלו בשטח והתיאום הביטחוני עובד”.

אין זו האזהרה הראשונה מאז תחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’, כי אם השלישית במספר לכל הפחות. לפני יומיים פורסמה הודעת דובר צה”ל והשב”כ ולפיה, “לחוליית המחבלים שחוסלה בתקיפה אווירית בטול כרם, אין כל קשר לרשות הפלסטינאית”.

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לדברים: “הרשות הפלסטינית היא אויב כמו החמאס, הגישה שצריך להחזיקה היא גישה הזויה ומגוחכת”.

גורם מדיני מסר לחדשות 14: “צה”ל לא יכתיב לדרג המדיני את המדיניות. נגמרו הימים שיכנסו לחדרים סגורים וינהלו את הביטחון באמצעות איומים על אינתיפאדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות