סקר ‘דיירקט פולס’: איך השפיע נאום נתניהו בקונגרס על המנדטים?

מסקר מנדטים חדש של מכון 'דיירקט פולס' שהתפרסם בערוץ 14 עולה מפלגת הליכוד שומרת על כוחה, אבל המחנה הממלכתי של בני גנץ ממשיכה להתרסק • לפיד מתחזק בשני מנדטים, יאיר גולן מאבד שני מנדטים
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 21:07

מסקר מנדטים חדש שביצע מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ ופורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של ערוץ 14 לאחר נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד שומרת על כוחה, בעוד המחנה הממלכתי של בני גנץ ממשיכה להתרסק.

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מקבלת 28 מנדטים. מפלגת המחנה הממלכתי של שר הביטחון לשעבר בני גנץ יורדת במנדט נוסף מהסקר הקודם ומקבלת 15 מנדטים בלבד.

מפלגת ישראל ביתנו יציבה על 14 מנדטים ללא שינוי מהסקר הקודם. יש עתיד בראשותו של יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתחזקת בשני מנדטים ומקבלת גם היא על פי הסקר 14 מנדטים. ש”ס עומדת על מספר דו ספרתי ומקבלת 10 מנדטים.

מפלגת הדמוקרטים שמאחדת את מפלגות מרץ והעבודה נחלשת בשני מנדטים מהסקר הקודם ועומדת על 9 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבלה 8 מנדטים וכך גם יהדות התורה.

רע”מ של מנסור עבאס יציבה על שישה מנדטים. הציונות הדתית של שר האוצר צמודה  לאחוז החסימה עם 4 מנדטים וכך גם מפלגת חד”ש-תע”ל.

מפלגת בל”ד ומפלגתו של גדעון סער נמצאים יציבים כבר תקופה ארוכה מתחת לאחוז החסימה.

בחלוקה לגושים: גוש הימין ללא תזוזה מהסקר הקודם ומקבל 58 מנדטים. כך גם גוש המרכז-שמאל שזוכה ל-52 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות מקבלות יחד 10 מנדטים.

בהתאמה לראשות הממשלה: נתניהו פותח פער ענק על יו”ר המחנה ההמלכתי בני גנץ. 48% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים יותר לתפקיד, לעומת 25% מהמשיבים שבחרו בבני גנץ כמתאים יותר. 27% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ללפיד, הפער גדול יותר. 49% טענו שבנימין נתניהו לעומת 25% שטענו כי יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד מתאים יותר לתפקיד. 26% מהמשיבים סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות