נתניהו לנשיא ביידן: תודה על 50 שנות תמיכה במדינת ישראל

פגישתם המצומצמת של ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ארכה כשעה וחצי • נתניהו חתם על ספר האורחים בחדר רוזוולט בבית הלבן • ביידן לא דיבר בהצהרת הפתיחה • בתום הפגישה בארבע עיניים הצטרפו בני משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית, לפגישה נוספת
נתן פרל
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 20:32

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (חמישי) בבית הלבן שבוושינגטון עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן. הפגישה  המצומצמת עם הצוותים משתי  המדינות ארכה כשעה וחצי.

בפתח הפגישה לא השיבו המנהיגים לאף אחת מהשאלות שהופנו אליהם.

לפני פגישתם חתם ראש הממשלה על ספר האורחים בחדר רוזוולט בבית הלבן ואמר לנשיא ביידן, שהודיע כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות – כי הוא מצפה לעבוד איתו בחודשים הקרובים על “האתגר החשוב”.

בפתח הפגישה הודה ראש הממשלה לנשיא האמריקני על תמיכתו רבת השנים בישראל וציין כי הוא עומד לצד מדינת ישראל כבר יותר מ-50 שנים.

הנשיא ביידן אמר לנתניהו: “ראש הממשלה, יש לנו הרבה על מה לדבר”.

נתניהו השיב: “אדוני הנשיא אנחנו מכירים כבר 40 שנים. אני מבקש לומר מציוני יהודי גאה לציוני אירי-אמריקאי גאה – תודה על 50 שנות שירות ציבורי ו-50 שנות תמיכה במדינת ישראל. אני מצפה לדון איתך היום ולעבוד איתך בחודשים הבאים בנושאים החשובים שעל הפרק”.

הנשיא ביידן עצמו לא דיבר בהצהרת הפתיחה.

השניים דנו בעיקר בקידום העסקה לשחרור החטופים בתמורה להפסקת אש. השניים עסקו גם בנושא האיום האיראני והפעילות האמריקנית נגדו.

בתום הפגישה בארבע עיניים הצטרפו בני משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית, לפגישה נוספת עם המנהיגים, ובהם גם אביבה סיגל, ששוחררה משבי חמאס ובעלה קית’ עדיין מוחזק בעזה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישה השתתפו המשפחות סיגל, אלכסנדר, דקל-חן, נפתלי, נאוטרה, גולדברג-פולין וחן.

מהצד הישראלי השתתפו מתאם השבויים והנעדרים גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ושגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג. מהצד האמריקני השתתפו היועץ לביטחון לאומי ג’ייק סאליבן, המתאם לענייני המזרח התיכון ברט מקגורק ושגריר ארצות הברית בישראל בישראל ג׳ק לו.

נפגישה עם משפחות החטופים האמריקנים בבית הלבן נמשכה כשעה.

בהמשך היום עתיד נתניהו להיפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס שתהיה ככל הנראה מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות