חילוץ הגופות: חפירה של 12 שעות, במנהרה של 200 מטר

לוחמי אגוז חיסלו 40 מחבלים סמוך לבניין עיריית חאן יונס, ואיתרו את המנהרה שבה היו גופות 5 החטופים בעומק כ-20 מטר - ליד חדרי שהייה • הערכות בצבא: המחבלים הסתירו את הגופות במנהרה לאחר שהסתיים התמרון בשטח במהלך האביב • 'קצה החוט' אותר בשעה 22:00 בליל רביעי
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 17:45

פרטים חדשים על חילוץ גופות החטופים: במבצע משותף של צוות הקרב החטיבתי של עוצבת הקומנדו, יחידת אגוז, יחידת יהל”ם וחוקרי ורכזי שב״כ, חולצו אתמול (רביעי)  גופותיהם של החטופה שנרצחה מיה גורן הי”ד, והחללים החטופים רס”ם (מיל’) רביד אריה כץ, רס”ר (מיל’) אורן גולדין, סמ”ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי הי”ד.

בשבועות האחרונים צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין ושב״כ ביצעו מחקר  אינטנסיבי וחקירות עצורים לאיתור מיקום של גופות החטופים בחאן יונס.

סמוך למנהרה שבה אותרו הגופות נוהלה בתחילת השבוע לחימה מול כ-40 מחבלים, שחוסלו על-ידי לוחמי חטיבת הקומנדו בהובלת יחידת אגוז.

זה קרה באזור הכיכר הראשית של העיירה בני סוהילה וסמוך לבניין עיריית חאן יונס.

על המנהרה שבה אותרו גופות החטופים לא הייתה השגחה של מחבלים, אך הגופות הוסתרו בשטח שבו צה”ל פעל בתחילת השנה להשמדה וקיטוע של מנהרות חמאס.

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי חשף כי גופות החטופים הוסתרו בדופן המנהרה. “אנחנו פועלים מסביב לשעון ליצירת התנאים להחזרת החטופים, גם החללים. אנו מבינים את הדחיפות בכך”, דברי הגרי.

לפי דיווח של יואב זיתון באתר ynet, הערכות בצבא הן שהמחבלים הסתירו את הגופות לאחר שהסתיים התמרון במהלך האביב.

בטרם השמדת מנהרות בחאן יונס בחודש מרץ, לוחמי יהל”ם חקרו אותן כדי לוודא שאין בהן גופות חטופים.

הגופות הוסתרו בקצה מקטע מנהרה באורך של כ-200 מטרים ובעומק של כ-20 מטרים, בקרב חדרי שהייה, תאי שירותים ומגורים תת-קרקעיים – שיכולים להעיד על חשיבותה של המנהרה עבור חמאס.

מפקד יחידת אגוז, סגן-אלוף ע’

לפי  ynet, לוחמי אגוז איתרו את ‘קצה החוט’ של המנהרה סמוך לשעה 22:00 בלילה שבין שלישי לרביעי, ובמשך לילה שלם – בפעולת חפירה שנמשכה 12 שעות – פעלו לוחמי יהל”ם תחת אבטחה כבדה ובסיוע כלים הנדסיים, אבל גם ידנית, בעומק הקרקע – עד שחשפו את הגופות העטופות כשהן טמונות באדמה.

על המבצע פיקד סא”ל ע’, מפקד אגוז החדש, לו זו הייתה הפעולה הראשונה כמפקד היחידה המובחרת. בתחילת המלחמה הוא נפצע בחאן יונס מפליטת כדור, ובתום שלושה חודשי שיקום החליף באגוז את סא”ל מ’ שהוחלף בעצמו על-ידי סא”ל אפרים תהילה לאחר שנפצע בקרבות 7 באוקטובר. גם מ’ התאושש ושב ללחימה, ובקרוב, לאחר שהוחלף כאמור על-ידי ע’ מפקדה החדש של אגוז, יפקד על חטיבת מילואים.

הבאת הגופות בוצעה כחלק מהפשיטה של אוגדה 98 בחאן יונס בימים האחרונים, ועל בסיס מודיעין מדויק והצבעה ספציפית של שב”כ ואמ”ן והמפקדה של ניצן אלון, ללא חיכוך או מגע עם מחבלים. הגופות הועברו לשטח הארץ בתוך נגמ”ש נמ”ר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות