השרה מירי רגב גיבשה תכנית סיוע כלכלית לעובדי נמל אילת הסגור

, כ-30 עובדים יועסקו בנמל אשדוד עד לחזרת פעילות נמל אילת לעבודה מלאה • מנכ״ל משרד התחבורה בנמל אילת: "שרת התחבורה גיבשה חבילת סיוע שתאפשר לכם לצלוח את התקופה המורכבת"
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 16:26

בעקבות השבתת הפעילות בנמל אילת בחודשים האחרונים כתוצאה מסגירת נתיב השיט במיצרי באב אל-מנדב על ידי ארגוני הטרור החות’ים, כינס מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, ישיבת חירום בנמל במטרה לבחון דרכים לסייע לנמל לשמור על כשירות מלאה ולמנוע פיטורי עובדים בשל המצב אליו הוא נקלע.

הנמל מתמודד עם הוצאות כלכליות כבדות הנובעות מהתחזוקה השוטפת ושכר העובדים.

בדיון שנערך בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, בהשתתפות הנהלת הנמל, מנהל רשות הספנות והנמלים, מנכ”ל חנ”י ונציגי האוצר – בישר המנכ”ל בן-זקן על שורת צעדים לטובת השמירה על נמל אילת אותם גיבשה שרת התחבורה מירי רגב.

לדברי בן-זקן, חברת נמלי ישראל דחתה את התשלומים משנת 2024 לשנה הבאה.

בנוסף, האוצר בוחן מתן הלוואה בסך 30 מיליון ש”ח לצד העברת יתרות הפרשות בסך 6 מיליון ש”ח מההסתדרות לחברת הנמל. כמו כן ציין מנכ״ל משרד התחבורה כי תבחן האפשרות להתיר הוצאת לחל״תים לעובדים בנמל בתפקידים מוגדרים.

בן זקן ציין כי ביזמת שרת התחבורה רגב, כ-30 עובדים יועסקו בנמל אשדוד עד לחזרת פעילות נמל אילת לעבודה מלאה. קליטת העובדים תתבצע לאחר מציאת פתרון לינה זמנית עבורם באשדוד.

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “מדינת ישראל רואה בנמל אילת נמל אסטרטגי. הוא משרת את אזרחי ישראל ומחובתינו לאתר עבורו פיתרון בעקבות המלחמה והסיטואציה שנוצרה. שרת התחבורה פועלת על מנת לשמר ואף להגדיל את מצבת העובדים במקום, ולפיכך היא גיבשה עם האוצר חבילת סיוע שתאפשר לנמל לצלוח את התקופה המורכבת אליה הוא נקלע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות