פיגוע ירי מרכב חולף בכביש 55: שלושה חיילים נפצעו קל ובינוני

שלושה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע ירי מרכב חולף בכביש 55 • כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים • ראש מועצת שומרון: "הקונספציה שאם רק נאפשר חופש תנועה לאויב ירד מספר פיגועי הירי שוב קורסת. לסגור מחדש את המחסומים"
חיים טוויל
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 11:34

שלושה לוחמי צה”ל נפצעו הבוקר (חמישי) באורח קל עד בינוני בפיגוע ירי בכביש 55, באיזור צומת נבי אליאס שבאזור השומרון.

כוחות צה”ל מנהלים מצוד אחר המחבלים שנמלטו מהמקום ברכב.

בפיגוע נפצע חייל בן 34 באורח בינוני, וחייל כבן 25 באורח קל. פצוע נוסף עם חבלה קלה ברגלו טופל בזירה.

פראמדיק מד”א ישראל ליפשיץ סיפר: “ראינו את הפצועים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בגופם. הם סיפרו לנו שהם נפגעו מירי של רכב חולף. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבתי החולים כשמצבם בינוני וקל. בדקנו פצוע נוסף שהיה בהכרה מלאה עם חבלה קלה מאוד ברגל”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בתגובה: “פיגוע נוסף, מרחק של קילומטרים ספורים מישוב ישראלי, על כביש בו נוסעים עשרות אלפי ישראלים מדי יום. פיגוע נוסף שמצטרף לפיגועים לא מעטים בשנה האחרונה. באותו תא שטח, במרחק קילומטרים ספורים אחד מהשני. בשם ההתיישבות בשומרון אני מתפלל לרפואתם של הפצועים, ומחזק את חיילי צה”ל העומדים על משמרתם יום ולילה. הקונספציה שאם רק נאפשר חופש תנועה לאויב ירד מספר פיגועי הירי שוב קורסת.

“אנחנו מבקשים שוב ושוב, לסגור מחדש את המחסומים, לבצע בידוק. אם הבקשה שלנו הייתה נענית, הפיגוע הזה היה נמנע ועוד פיגועים רבים שמאחורינו ולצערי גם כאלו שלפנינו. אני קורא לממשלה, לאלוף הפיקוד הנכנס. לתקן את המעוות, להחזיר את המחסומים. אין סיבה שהחיילים שלנו ואזרחים ישלמו מחיר דמים עבור חופש התנועה של המחבלים מהרשות הפלסטינית. לא לחזור לקונספציית השישה באוקטובר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות