החייל שהפיץ את הסרטון עם גופות החטופים נשלח ל-10 ימי מחבוש

החייל נשפט ביחידתו, לאחר שבמחלקת ביטחון המידע בצה"ל הוחלט שהנזק שנגרם אינו חמור דיו במישור הפלילי והוא לא ייחקר במצ"ח • "הסרטון פגע בצה"ל ובמשפחות החטופים"
חיים טוויל
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 11:23

חייל במילואים, שצילם והפיץ  אתמול סרטון עם תיעוד מתוך הרכב הצבאי שהוביל את 5 גופות החטופים שחולצו מחאן יונס, הגיע הבוקר (חמישי) למשפט ביחידתו.

בתום משפטו החיילנשלח ל-10 ימי מחבוש והודח לצמיתות משירות מילואים.

בתיעוד נראה החייל בצילום סלפי מעדכן באמצעות ידו כי ברכב ישנן חמש גופות. תוך כדי צילום הסרטון הוא תיעד את השקיות השחורות בהן היו הגופות.

בעקבות התיעוד שהופץ נחשף חלק ניכר מהציבור בישראל כי צה”ל השלים מבצע לחילוץ גופות – דבר שעד אז נשמר בסוד ותחת מעטה חשאיות.

הסרטון הופץ במהירות ברשתות ויצר סערה וגל שמועות על זהות המחולצים, כאשר גולשים העלו השערות שונות שפגעו במשפחות חטופים שנחשפו למידע ברשת. כל זה קרה בשעה שהגופות טרם הגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, לפני שנלקחו מהן דגימות DNA ומשפחות החללים טרם עודכנו.

בצה”ל ניסו להסיר את הסרטונים מהרשת, ללא הצלחה.

במחלקת ביטחון המידע בצה”ל, הוחלט שהנזק שנגרם אינו חמור דיו במישור הפלילי, הטיפול במקרה הועבר ליחידתו של החייל והוא לא ייחקר במצ”ח.

לפי ‘כאן חדשות’, גורם בצה”ל אמר שמאחר ומדובר באירוע חמור במיוחד הוא ככל הנראה יקבל עונש של מחבוש בכלא צבאי.

בצה”ל רואים בחומרה את האירוע, ואתמול אמרו שיפעלו בחומרה מול החייל שצילם את הסרטון חסר האחריות, הן במישור הפיקודי והן במישור הענשתי. “זה אירוע חמור, מזעזע, פגע בצה”ל, פגע במשפחות, ולא נעבור עליו על סדר היום”, אמר קצין בכיר בצה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות