במבצע מיוחד בח’אן יונס: חולצו גופות של 5 חטופים

במבצע שבו חולצו מיה גורן ורביד כץ מניר עוז ואורן גולדין הי"ד מכיתת הכוננות של ניר יצחק, חולצו גם שני הלוחמים סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסק הי"ד • החילוץ בוצע אתמול, בהובלת כוחות שב"כ, בזכות מידע מודיעיני שסופק בין היתר מחקירות מחבלים שנעצרו ברצועת עזה
חיים טוויל
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 10:10

צה”ל חילץ את גופותיהם של החטופים מיה גורן, רס”ר (מיל’) אורן גולדין, סמ”ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס”ם (במיל’) רביד אריה כץ הי”ד – משבי חמאס בעזה.

כך הודיעו הבוקר (חמישי) צה”ל והשב”כ.

החטופים חולצו מתוך מנהרה במהלך מבצע מיוחד של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב”כ בשטח חאן יונס.

מיה גורן הי”ד נרצחה בשבעה באוקטובר על ידי מחבלי חמאס בקיבוץ ניר עוז. גולדין, כץ, אחימס וברודסקי הי”ד נפלו בקרב במהלך מתקפת הטרור האכזרית בשבעה באוקטובר.

החילוץ בוצע אתמול  בזכות מידע מודיעיני שסופק בין היתר מחקירות מחבלים שנעצרו בעזה. את החילוץ הובילו כוחות שב”כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל”ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98.

“המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב”כ, מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין, ונוספים שהביאו לכדי ביצוע המבצע”, נמסר בהודעה.

אתמול מסר קיבוץ ניר עוז על חילוץ גופתה של מיה גורן הי”ד בת ה-56, שנחשבה לגננת המיתולוגית של קיבוץ ניר עוז ונחטפה מבית התינוקות שלו ב-7 באוקטובר.

בנה גל ספד לה: “ממך ירשתי כל כך הרבה דברים – את המשיכה לחינוך, את האמונה באדם, את הרצון הבלתי מתפשר לתת ולהעניק. והיו בך כל כך הרבה דברים שקצרה היריעה מלפרט. תודה על 21 שנה של הורות מדהימה, נוחי עכשיו עם אבא, תיתנו לעצמכם לנוח ותסמכו עלינו שאנחנו אהובים ועטופים. אני אוהב אותך כל כך, ומתגעגע ברמות שאי אפשר לתאר”.

עמיר, אחיינה של גורן, כתב: “מיה חזרה הביתה, הקלה, סגירת מעגל, לא סוף טוב, בטח שלא שמח. הפוסטים על משפחות חטופים שמחכות לחבק ולהתאחד עם יקיריהן לא היו רלוונטיים לנו, אנחנו חיכינו לקבור. מיה קיבלה את הכבוד האחרון והבסיסי שאדם מת צריך לקבל, להיקבר לצד אהובה, באדמה בה העבירה את רוב חייה. תודה לצה”ל, כוחות הביטחון ומדינת ישראל על המבצע שהביא אותה לכך. תודה מיה, עכשיו את יכולה לנוח”.

אורן גולדין הי”ד, בן 33, נולד בקיבוץ ניר יצחק, ולחם בכיתת הכוננות בזמן מתקפת חמאס. יחד איתו נחטפו עוד 3 חברי כיתת הכוננות, ביניהם אחיה של גיסתו – טל חיימי הי”ד. בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו נחטפה לעזה.

בקיבוץ ניר יצחק סיפרו: “אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-7/10 וגופתו מוחזקת בשבי.

“במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק”.

גולדין הותיר אחריו את אשתו אושרית ושני ילדים תאומים, אביב ואילי בני שנתיים.

סמ”ר תומר יעקב אחימס הי”ד, בן 20 מלהבים, נפל בנירים ולקח חלק באותם קרבות עזים. סמ”ר אחימס, יחד עם סמל קיריל ברודסקי הי”ד, בן 19, היו חיילי החפ”ק של אלוף משנה אסף חממי הי”ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו נחטפה לעזה.

אלעד ארזי, ראש המועצה המקומית להבים, אמר: “הלילה התבשרנו כי גופתו של תומר אחימס ז”ל הובאה לישראל. תומר, חברנו האהוב, בן היישוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים ב 7.10. למעלה מתשעה חודשים גופתו הוחזקה בשבי חמאס, והערב חולצה ע”י צה”ל.

“טקס הקבורה יתקיים בשעה 19:00 בבית העלמין בלהבים- נעמוד כולנו עם דגלי ישראל. משפחת אחימס האהובים – קהילת להבים מחבקת אתכם. כולנו איתכם”, אמר ארזי”.

סמל קיריל ברודסקי הי”ד, בן 19 מרמת גן, חפ”ק מפקד חטיבה, נהרג ב-7 באוקטובר. במטה משפחות החטופים ספדו לו: “ילד טוב ונעים לבריות. קיריל היה תלמיד במגמת הספורט וחלם על קריירה צבאית”.

בנובמבר הוכרז כי נרצח ב-7 באוקטובר ושגופתו נחטפה לעזה.

רביד כץ הי”ד, בן 51 בהירצחו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. “הוא היה אבא מדהים והותיר אחריו שלושה ילדים – שחר, שירה ועלמה הקטנה, בת חצי שנה בלבד – ואת בת זוגו רויטל. הוא היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה. במשך שנים עבד בתנועות נוער ועם נוער בסיכון”, ספדו לו במטה המשפחות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות