איריס חיים התרגשה בקונגרס: ‘זה היה סוחף, באיזה שלב בכיתי ממש’

איריס חיים, אימו של יותם חיים הי"ד, נכחה בנאום ראש הממשלה בקונגרס - וסיפרה על הגאווה שסחפה אותה עד לכדי בכי • "באיזה שלב בכיתי ממש, מאוד התרגשתי, שרה שמה עליי יד וחיבקה אותי" • על חברי הקונגרס: "כולם רצו להראות את התמיכה שלהם"
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"ד / 25.07.2024 01:15

איריס חיים, אימו של יותם חיים הי”ד, שנחטף לעזה ובמהלך ניסיון הבריחה  מהשבי נהרג בשוגג על ידי כוחות צה”ל, נכחה בנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני.

בשיחה עם ערוץ 14 היא וסיפרה על הגאווה שסחפה אותה עד לכדי בכי ועל התמיכה האמריקנית הנרחבת שנכחה באולם: “באיזה שלב בכיתי ממש, מאוד התרגשתי, שרה שמה עליי יד וחיבקה אותי”.

חיים סיפרה על הרגע בו נכנסו לאולם וכל הקונגרס נעמד ומחא כפיים: “האירוע היה סופר מרגש, איך שנכנסו לאולם ישר התחילו למחוא כפיים. חברי הקונגרס לא נתנו לביבי לדבר, כולם רצו להראות את התמיכה שלהם. איך שהוא נכנס לאולם התנפלו עליו בנשיקות וחיבוקים ולא נתנו לו להתקדם”.

היא סיפרה כי מלבד קבוצה קטנה של דמוקרטים ש”הביעו קרירות”, האווירה ששררה בקונגרס הייתה “סוחפת” וציינה כי אנשים יצאו מגדרם: “כל שנייה היו מחיאות כפיים סוערות לחיילים, למשפחות ולביבי. האמריקנים רצו להביע את התמיכה הבלתי מסוייגת שלהם”.

על בנה יותם הי”ד, אמרה כי היא מרגישה שהוא תפס את המקום שלו כגיבור בעם ישראל: “יכולתי להגיד שיותם קורבן של הצבא, אבל במקום זאת אני בוחרת כל הזמן להדגיש שהוא בחר לברוח מהשבי. זו זכות גדולה, יותם גיבור. אני מרגישה מההתחלה שאנחנו חלק ממאבק צודק על המהות ועל הקיום שלנו כאן”.

לאורך הנאום, איריס הייתה לצד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו וסיפרה כי היא חיזקה אותה ברגעים שבכתה: “היא הייתה קשובה מאוד וחיבקה אותי. זו פעם ראשונה שאני פוגשת אותה”.

יותם חיים נחטף מביתו בכפר עזה בשבעה באוקטובר ובעת שניסה להימלט משבי חמאס, נהרג בשוגג מירי צה”ל עקב טעות בזיהוי, יחד עם אלון שמריז וסאמר טאלקקה ז”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות