הגופות של מיה גורן, אורן גולדין ותומר אחימס הי”ד חולצו מעזה

חיים טוויל
|
י"ט תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 23:18
גופותיהם של מיה גורן הי”ד בת 56 מניר עוז, אורן גולדין הי”ד בן 33 מניר יצחק, וסמ”ר תומר אחימס הי”ד, בן 20 מלהבים שנרצחו ב-7 באוקטובר והוחזקו בידי חמאס – חולצו בפשיטה של צה”ל על חאן יונס • אחת ממטרות המבצע הייתה: איתור גופות החטופים על בסיס מידע מודיעיני

זאת לאחר יותר מתשעה חודשים שהוחזקו בשבי חמאס: גופותיהם של מיה גורן הי”ד בת 56 מניר עוז, אורן גולדין הי”ד בן 33 מניר יצחק, וסמ”ר תומר אחימס הי”ד, בן 20 מלהבים, חולצו מעזה במבצע של צה”ל.

כך הודיעו הערב (רביעי) הקיבוצים ניר עוז וניר יצחק והמועצה המקומית להבים.

השלושה נרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לעזה.

גופותיהם נמצאו במהלך פשיטה של אוגדה 98 על חאן יונס, כאשר אחת ממטרות המבצע התבססה על מידע מודיעיני של אגף המודיעין ושב”כ – על גופות חטופים במקום. בעבר ביצעו בצה”ל מבצעים דומים, כשלבסוף התברר שמדובר בגופות של פלסטינים תושבי עזה.

בהודעה שפרסם קיבוץ ניר עוז – נכתב: “הלילה התבשרנו שבמבצע חילוץ צבאי חולצה גופתה של מיה גורן ז”ל. לאחר למעלה מתשע חודשים היא הובאה חזר הביתה לקבורה. המשפחה עודכנה בשעות האחרונות על המבצע.

“קהילת ניר עוז תמשיך במאבק להחזרת החטופים כולם, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה”.

מיה  גורן הי”ד,  חברת קיבוץ ניר עוז, אם לארבעה – אסיף, בר, גל ודקל. בעלה אבנר הי”ד נרצח גם הוא בטבח ב-7 באוקטובר.

מיה הי”ד  עבדה במערכת החינוך בקיבוץ במשך שנים רבות. ב-7 באוקטובר יצאה לסדר את בית הילדים בניר עוז, כדי שיהיה מוכן ליום המחרת, שם היא נקלעה למטח הרקטות ואחר כך להודעות שמחבלים מסתובבים בקיבוץ.

מיה הספיקה לכתוב למשפחתה כי היא מסתתרת מתחת לאחת ממיטות הילדים: “אני בלחץ, הם נכנסו כבר פעמיים לבית תינוקות”.

בנה שאלה: “את מתחבאת? הטלפון שלך מושתק?”, והיא השיבה: “כן, הוא מושתק. אני מתחת למיטה של הילדים”. לאחר מכן מיה לא ענתה יותר. מאז נותק איתה הקשר.

ב-1 בדצמבר הודיעו מקיבוץ ניר עוז כי מיה נרצחה וגופתה מוחזקת בידי חמאס.

אורן גולדין הי”ד נחטף מביתו שבקיבוץ ניר יצחק במצב לא ידוע ב-7 באוקטובר. לאחר יותר מחודש התבשרה משפחתו כי הוא נרצח וגופתו מוחזקת בשבי חמאס.

הוא הניח אחריו אישה בשם אושרית ושני ילדים, התאומים אביב ואילי בני השנתיים וחצי. אורן ניהל את המוסך בקיבוץ.

בה‏ודעת קיבוץ ניר יצחק – נכתב: “הערב התבשרנו על מבצע חילוצו של אורן גולדין ז״ל, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, שנפל ב-7 באוקטובר. אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-7/10 וגופתו מוחזקת בשבי.

“במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק. אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת – אתכם בצערכם הכבד. יהי זכרו ברוך”.

סמ”ר תומר יעקב אחימס הי”ד, בן 20 מקיבוץ להבים, היה הקשר של מח”ט דרומית אל”מ אסף חממי הי”ד.  תומר וחבריו לחפ”ק הדפו את המחבלים בקרב הירואי בקיבוץ נירים, אך שילמו על כך בחייהם – וגופתו נחטפה לעזה. כשהודיעו למשפחה שתומר הוא חלל צה”ל, הם קיימו הלוויה וישבו ‘שבעה’.

אחיו התאום אמיר אחימס אמר: “הגופה של תומר נמצאת בעזה, וזה הרגיש לי מעין ‘הצגה’. היה טקס יפה, אבל בסוף הארון ריק, לא ראיתי אותו. עבורנו הסיפור לא ייסגר עד שתומר יחזור הביתה. אני מאמין לצבא, אבל משהו בהשלמה שלי כאח תאום חסר שם. אני מצפה שהוא יחזור בקרוב”.

משפחת אחימס היא משפחה חזקה ומגובשת. להורים משה וענת נולדו שלושה ילדים: איל, גיל ומאיה. אחריהם באו התאומים, תומר ואמיר, שעשו הכל יחד.

“תומר הוא החבר הכי טוב שלי. הייתי רגיל שאנחנו עושים הכל יחד. הפעם הראשונה שהדרכים שלנו התפצלו היתה בצה”ל. תומר התגייס לנח”ל ואני להנדסה קרבית. הגעתי למקום חדש בלי החצי שלי, זה היה מוזר להכיר אנשים חדשים לבד”.

אלעד ארזי, ראש המועצה המקומית להבים, אמר: “הלילה התבשרנו כי גופתו של תומר אחימס ז”ל הובאה לישראל. תומר, חברנו האהוב, בן היישוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים ב 7.10. למעלה מתשעה חודשים גופתו הוחזקה בשבי חמאס, והערב חולצה על ידי צה”ל.

“טקס הקבורה יתקיים מחר 25.7.24 בשעה 19:00 בבית העלמין בלהבים – נעמוד כולנו עם דגלי ישראל. משפחת אחימס האהובים – קהילת להבים מחבקת אתכם. כולנו איתכם”.