גלנט מתנפל על בן גביר: פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון

לאחר דרישתו של השר בן גביר להקים 'פורום להתייעצות ועדכון" לניהול המלחמה - גלנט עלה למתקפה: "מתנגד לכל משא ומתן להכניס אותו לקבינט המלחמה - זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו" • בן גביר: "הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה של הפורום המצומצם הנוכחי"
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 14:04

שר הביטחון יואב גלנט תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את יריבו – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בשל דבריו על תפילת יהודים בהר הבית.

“יושב בממשלת ישראל פירומן שמנסה להצית את המזרח התיכון”, תקף גלנט. “מתנגד לכל משא ומתן להכניס אותו לקבינט המלחמה – זה יאפשר לו לממש את תוכניותיו”.

בן גביר הגיב: “הצמד גלנט ודרעי הם כנף השמאל והקונספציה של הפורום המצומצם הנוכחי, שמובילים את תפיסת ההכלה בצפון והדשדוש בדרום, תוך חתירה לעסקה מופקרת וסיום המלחמה. זו הסיבה שהצמד מתנגד לצירופי לפורום המצומצם: משום שתפיסתי היא שיש לחתור להכרעה גם בדרום וגם בצפון, ולהשיב את החטופים, אך לא באמצעות כניעה – אלא באמצעות לחץ צבאי והכרעה”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה לבן גביר: “המדיניות של ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית לא השתנתה ולא תשתנה”.

קודם לכן, ראש הממשלה  דחה את הקמת ‘הפורום להתייעצות ועדכון’ לניהול המלחמה בהשתתפותו של השר בן גביר. גורם בקואליציה אמר כי “הוחלט לדחות את ההקמה כדי לא לייצר מבוכה בזמן הביקור בוושינגטון”.

לפי דיווח באתר Ynet,  יו”ר ש”ס אריה דרעי מסרב שבן גביר יהיה חבר בפורום ביטחוני בעל סמכות ומשמעות, והטיל על כך וטו  – גם במחיר שחוק הרבנים ייתקע.

מוקדם יותר היום אמר השר בן גביר בכנס ‘שיבת ישראל להר הבית,’ שנערך ביוזמתו בכנסת ברקע ביקורו המדיני של נתניהו בארצות הברית: “הייתי בהר הבית שבוע שעבר, התפללתי בהר הבית, אנחנו מתפללים בהר. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית”..

לאחר הנאום שעורר סערה כתב בן גביר: “אלו דברים שאני אומר כבר שנה וחצי, בכל פעם שאני מדבר על הר הבית. מה נזכרתם כעת? במשמרת שלי לא תהיה אפליה גזענית נגד יהודים, שרק להם אסור להתפלל, ועוד במקום הקדוש ביותר לעם היהודי”.

שר הפנים משה ארבל גינה במליאת הכנסת את הכנס: “האיסור לעליה להר הבית הוא עמדת כל גדולי ישראל לדורותיהם והסוגיה הזאת כל כך נפיצה והחילול השם הגדול שנעשה באיסור כרת לא יכול לעבור בשקט”.

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני פרסם הודעה: “העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות