לראשונה מגירוש ספרד: באי איביזה חגגו הכנסת ספר תורה לבית חב”ד

ספר התורה שהוכנס לבית חב"ד באי הספרדי הוא אחד מ-36 ספרי תורה שהרב משה קוטלרסקי ז"ל, מי שעמד בראש מערכת השליחות החב"דית, יזם את כתיבתם לזכות הרבי מליובאוויטש זצ"ל והרבנית נ"ע • אחרי ההקפות והכנסת ספר התורה להיכלו, ישב הקהל לסעודת מצווה
נתן פרל
י"ח תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 13:34

הקהל שרקד השבוע בהכנסת ספר תורה לבית חב”ד באי איביזה שבספרד, חש התרגשות מיוחדת: אירוע כזה לא התרחש במקום לפחות מאז גירוש ספרד, לפני יותר מ-500 שנים.

ספר התורה הזה הוא אחד מ-36 ספרי תורה שהרב משה קוטלרסקי ז”ל, מי שעמד בראש מערכת השליחות החב”דית העולמית, יזם את כתיבתם לזכות הרבי מליובאוויטש זצ”ל והרבנית נ”ע.

הרב קוטלרסקי הועיד את 36 ספרי התורה לשלוחי חב”ד הפועלים במקומות נידחים, ועדיין אין ברשותם  ספר תורה משלהם.

בהגרלה שנערכה בין השלוחים זכה גם בית חב”ד באיביזה.

עוד בנושא: שיא של כל הזמנים: אלפי שלוחי חב”ד יסיימו יחד 36 ספרי תורה

הכנסת ספר התורה באי הספרדי נקבעה להיערך בסמיכות ליום ההילולא ה-30 של הרבי. היא התקיימה בליל חג הגאולה י”ב תמוז, בהשתתפות קהל רב, מהקהילה המקומית וגם תיירים יהודים ששהו באי.

את המעמד כיבד בהשתתפותו הרב מענדי קוטלרסקי, בנו וממשיך דרכו של הרב משה ז”ל, שהגיע מיוחד לחגוג את המעמד המרגש, ונשא דברים חמים על חשיבות האירוע.

שליח חב”ד באיביזה, הרב מענדי אנגלסמן, הביע את תודתו העמוקה לרב משה קוטלרסקי, על היוזמה המיוחדת, ולבנו על שטרח ובא לאירוע. כמו-כן הודה לתורם ספר התורה במסגרת היוזמה הכללית – אריק ריינר.

הנוכחים נהנו מבר עשיר, שעליו ניצחה השליחה מלכי אנגלסמן, ואחרי ההקפות והכנסת ספר התורה להיכלו, ישב הקהל לסעודת מצווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות