חשש למחסור בביצים בשל האש בצפון: זה הצעד של משרד החקלאות

יוני גרין
|
י"ח תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 12:52
נוכח האיומים הביטחוניים שפוגעים ביכולת הייצור המקומית של ביצי מאכל: משרד החקלאות הודיע על פתיחת מכסת יבוא נוספת של 5 מיליון ביצים בפטור ממכס • המכסה החדשה מתווספת ל-10 מיליון ביצים שכבר אושרו לייבוא לחודשי הקיץ

בגלל המלחמה בצפון: משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע על פתיחת מכסת יבוא נוספת של 5 מיליון ביצים בפטור ממכס, מאחר שקיים חשש למחסור בביצים ואספקתם, נוכח האיומים הביטחוניים שפוגעים ביכולת הייצור המקומית בביצים.

המכסה החדשה מתווספת ל-10 מיליון ביצים שכבר אושרו לייבוא לחודשי הקיץ, מה שמביא את סך המכסה ל-15 מיליון ביצים עד סוף אוגוסט.

המשרד ציין, כי בשלושת השבועות הראשונים של יולי נכנסו לישראל כ-4.5 מיליון ביצים במסגרת המכסה הקודמת, דבר שהצביע על ניצול גבוה של המכסה בזמן קצר.

בישראל מיוצרות בממוצע כ-2.2 מיליארד ביצי מאכל בשנה, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית.

ניתן לייבא לישראל ביצים מאזורים חופשיים משפעת עופות: איטליה, פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה”ב ביצים לתעשייה.

בנוסף, משרד החקלאות מאפשר אכלוס לולים בקו העימות בצפון, גם אם טרם השלימו את ההתקדמות לרגולציה הקיימת, וזאת מתוך הבנה לקשיי המגדלים והאיום הביטחוני.