חשש למחסור בביצים בשל האש בצפון: זה הצעד של משרד החקלאות

נוכח האיומים הביטחוניים שפוגעים ביכולת הייצור המקומית של ביצי מאכל: משרד החקלאות הודיע על פתיחת מכסת יבוא נוספת של 5 מיליון ביצים בפטור ממכס • המכסה החדשה מתווספת ל-10 מיליון ביצים שכבר אושרו לייבוא לחודשי הקיץ
יוני גרין
י"ח תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 12:52

בגלל המלחמה בצפון: משרד החקלאות וביטחון המזון הודיע על פתיחת מכסת יבוא נוספת של 5 מיליון ביצים בפטור ממכס, מאחר שקיים חשש למחסור בביצים ואספקתם, נוכח האיומים הביטחוניים שפוגעים ביכולת הייצור המקומית בביצים.

המכסה החדשה מתווספת ל-10 מיליון ביצים שכבר אושרו לייבוא לחודשי הקיץ, מה שמביא את סך המכסה ל-15 מיליון ביצים עד סוף אוגוסט.

המשרד ציין, כי בשלושת השבועות הראשונים של יולי נכנסו לישראל כ-4.5 מיליון ביצים במסגרת המכסה הקודמת, דבר שהצביע על ניצול גבוה של המכסה בזמן קצר.

בישראל מיוצרות בממוצע כ-2.2 מיליארד ביצי מאכל בשנה, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית.

ניתן לייבא לישראל ביצים מאזורים חופשיים משפעת עופות: איטליה, פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה”ב ביצים לתעשייה.

בנוסף, משרד החקלאות מאפשר אכלוס לולים בקו העימות בצפון, גם אם טרם השלימו את ההתקדמות לרגולציה הקיימת, וזאת מתוך הבנה לקשיי המגדלים והאיום הביטחוני.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות