ילד בן 10 מאושפז בטיפול נמרץ ב’זיו’: נדבק ב’אמבה אוכלת מוח’

הילד, תושב הצפון, ללא מחלות רקע, מאושפז במצב קשה עם דלקת מוחית • מעבדת משרד הבריאות מצאה כי הילד חלה כתוצאה מ'אמבה אוכלת מוח' • בתחילת החודש נקבע מותו של צעיר בן 26 שנדבק באמבה בכנרת
תמי גיל
י"ח תמוז התשפ"ד / 24.07.2024 12:39

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ילד כבן 10 לקה בדלקת מוחית, והוא מאושפז מורדם ומונשם במחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי זיו בצפת.

דגימה נשלחה למעבדות משרד הבריאות גילתה כי הילד, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת כתוצאה מאמבה ‘נגלריה פאולרי’, המוכרת גם כ’אמבה אוכלת מוח’.

משרד הבריאות מבצע בדיקה אפידמיולוגית ודגימות ממקומות בהם הילד ביקר. המשרד יעדכן את הציבור בהמשך על הממצאים.

ב’זיו’ ציינו כי הילד, תושב הצפון, הובא אתמול על ידי הוריו, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב ושהה בביתו. “הצוות הרפואי העלה מיד חשד לדלקת קרום המוח ובמקביל החל בבדיקות נרחבות נוספות, לזיהוי הגורם. במהלך הלילה מצבו התדרדר והוא כרגע מונשם ומורדם”.

בתחילת החודש  קבעו במרכז הרפואי בילינסון את מותו של מטופל בן 26 שנדבק ב’אמבה אוכלת מוח’. הצעיר אושפז עם תסמיני חום, כאבי ראש והקאות כשהוא בהכרה מלאה. מצבו התדרדר במהירות והופיעו תסמינים נוירולוגיים. “מרגע האשפוז, השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, כולל טיפול תרופתי והתערבויות כירורגיות במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר”.

האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של משרד הבריאות מצאה כי  הצעיר נדבק בחוף גיא שבכינרת.

במשרד הבריאות מדגישים, כי מדובר במחלה נדירה, ששיעור התמותה ממנה גבוה מאוד. בעולם דווח עד כה על כ-400 מקרים בסך הכול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות