בחמישי עם ביידן והאריס, בשישי עם טראמפ: נתניהו נשאר לשבת בארה”ב

נתן פרל
|
י"ח תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 23:13
הפגישה בין ראש הממשלה לנשיא לשעבר צפויה להתקיים באחוזתו מאר א-לאגו שבמדינת פלורידה – יום למחרת פגישתו עם הנשיא ביידן • המשמעות: נתניהו ופמלייתו יישארו בארצות הברית בסוף השבוע • לשכת נתניהו: “האפשרות היחידה להיפגש עם דונלד טראמפ היא ביום שישי”

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (שלישי) כי יפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי באחוזתו מאר א-לאגו שבמדינת פלורידה.

תחילה צייץ טראמפ כי הפגישה תיערך ביום חמישי, אך דקות לאחר מכן הבהיר כי לבקשת נתניהו הוחלט על הזזת הפגישה ליום שישי.

“במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היה לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו ​​על הסכם אברהם ההיסטורי – וזה יהיה לנו שוב”, הבטיח טראמפ.

בשל הפגישה שתיערך ביום שישי, פמליית נתניהו תישאר במהלך סוף השבוע בארצות הברית ותשוב ארצה רק בצאת השבת.

בני משפחות חטופים ומשפחות שכולות שהצטרפו למסע יקבלו את האפשרות לחזור לישראל לפני כניסת השבת ומי שירצה ימשיך עם פמליית ראש הממשלה.

יצוין, כי פגישתם של נתניהו וטראמפ תהיה סגורה לתקשורת.

כמה מבני המשפחות שהתלוו לביקור כבר הודיעו שיחזרו ארצה לפני השבת.

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן צפוי להיפגש עם נתניהו ביום חמישי בבית הלבן. בנוסף מתואמת פגישה בין הנשיא ביידן לבין משפחות חטופים עם אזרחות אמריקנית. נתניהו וביידן היו אמורים להיפגש היום,  אך הפגישה נדחתה בשל העובדה שביידן עדיין מחלים מנגיף הקורונה.

לשכת ראש הממשלה הגיבה לביקורת של עיתונאים על הישארות המשלחת בארצות הברית במהלך השבת.

“ישנה חשיבות רבה למדינת ישראל שראש הממשלה ייפגש עם הנשיא ביידן ועם שני המועמדים המובילים לנשיאות ארה”ב. הבית הלבן קבע ביום חמישי פגישה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו בשעה 13:00, ופגישה מיועדת עם סגנית הנשיא לשעות אחה”צ. משום כך, האפשרות היחידה להיפגש עם דונלד טראמפ היא ביום שישי”.

בהודעה נאמר עוד: “מאחר שלא ניתן לטוס בשבת, המשלחת תשוב ארצה מיד בצאת השבת”.

מחר צפוי נתניהו לנאום נאום היסטורי בפני שני בתי הקונגרס האמריקני.  בנאומו יציג את צדקתה של ישראל ואת גבורת לוחמינו, כמו גם את המאבק לשחרר את כל החטופים ולהשיג ניצחון מוחלט על החמאס.

נתניהו יציג בנאומו את האתגר הניצב בפני ישראל, מדינות האזור וארה”ב מציר הרשע של איראן – ויציג דרך חדשה כיצד להתמודד עם אתגר זה.

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות “עקץ” טראמפ את מי שככל הנראה תתמודד מולו במרוץ לנשיאות, סגנית הנשיא קמלה האריס. “האג’נדה שלי של שלום דרך עוצמה תדגים לעולם שמלחמת קטלניות וסכסוכים אלימים חייבים להסתיים”, כתב טראמפ, והוסיף: “מיליוני בני אדם מתים, ואין בכוחה של האריס לעצור זאת”.