הג’יהאד האסלאמי ניסה לראשונה לשגר רקטות לישראל מטול כרם

חרדים 10
|
י"ח תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 21:04
מקורות במנגנוני הביטחון הפלסטינים: הניסיון לשגר רקטות בוצע לפני כמה ימים ונכשל • זירת השיגור הייתה על גבעה באזור טול כרם – שחולשת על השטח הישראלי

הג’יהאד האסלאמי ניסה בפעם הראשונה לשגר רקטות לעבר ישראל מאזור טולכרם –  ונכשל.

ראש תחום הפלסטינים בכאן חדשות אליאור לוי דיווח היום (שלישי),  כי ניסיון השיגור התבצע לפני כמה ימים וכי השיגור היה על גבעה באזור טול כרם שחולשת על השטח הישראלי.

ניסיון השיגור דומה לניסיון שיגורי הרקטות שבוצעו בשנה האחרונה מאזור ג’נין.

לפני כחודש נחשף כי קיימת הערכה במנגנוני הביטחון הפלסטיני, לפיה חמאס או הג’יהאד האסלאמי יגיעו בקצב הברחות הנשק הנוכחי ליכולת שיגור רקטות מיהודה ושומרון לישראל בתוך כשנה.

בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים הבהירו אז כי לא מדובר בירי של רקטות פרימיטיביות, כמו אלה שנורו לעבר ישראל בשנה האחרונה מג’נין, אלא ברקטות המזכירות את אלה הנורות מעזה לכיוון יישובי העוטף.

בתוך כך, בצה”ל אישרו בצהריים באופן רשמי כי חוסל אשרף נאפע, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם במסגרת מבצע לסיכול טרור בו לקחו חלק כוחות מסיירת חרוב, דובדבן ויחידה 636 יחד עם כוחות שב”כ ומג”ב.

בתקיפה חוסל גם המחבל מוחמד עוד, מחבל בהתארגנות הטרור במחנה טול כרם, אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה”ל. בנוסף, גייס כספי טרור רבים להנעת פעילות טרור במרחב ועסק ברכישת ציוד ואמל”ח לפעילות טרור.