על אופנוע בין שני מחבלים: תיעוד מחאן יונס של החטוף מתן צנגאוקר

חיים טוויל
|
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 20:25
מתן צנגאוקר נצפה בלב ח’אן יונס כשהמון עזתי מסביבו מריע בשמחה • המשפחה מפרסמת שלוש התכתבויות של מתן עם אמו, אחותו ודודו במהלך שעות הבוקר של השבעה באוקטובר: “אני אוהב אתכם, אל תבכו” • הטלפון של מתן נמצא באחרונה על ידי צה”ל בתוך הרצועה והובא למשפחתו

עינב צנגאוקר חשפה הערב (שלישי) תיעוד של בנה מתן, החטוף בעזה 291 ימים, מובל על אופנוע בין שני  מחבלים ברחובות ח’אן יונס.

ברקע נשמעים קולות צהלה של עזתים והוא נראה מובל על גבי אופנוע בין שני מחבלים. על פי ההערכות, מדובר בתיעוד מהימים הראשונים שלאחר החטיפה.

בנוסף המשפחה מפרסמת התכתבויות של מתן עם אימו, אחותו ודודו בשעות הבוקר של השבעה באוקטובר.

הטלפון של מתן נמצא באחרונה על ידי כוחות צה”ל בתוך רצועת עזה והובא למשפחתו. צנגאוקר הבהירה שהתיעוד הגיע אליה רק בסוף השבוע האחרון.

“יש כאן אנשים, הם מנסים להיכנס”, הוא כתב לפני שנחטף.

ב-09:12 כתב מתן לאימו: “צה”ל תוקף? יש צה”ל ביישובים?”. עינב אימו השיבה לו: “אין מספיק כוחות. אין בקיבוצים חיילים. כולם מרוכזים ביישובים שחדרו אליהם. אל תצאו מהממ”ד”.

לאחר מכן הוסיפה: “יש מלא הרוגים, חיילים ואזרחים, וגם שבויים שלנו ובני ערובה. הכי חשוב לא לצאת”. ב-09:44 כתב מתן לאימו: “יש כאן מישהו. אני אוהב אתכם. יש כאן אנשים”. היא ענתה לו: “תחזיק את הדלת!! הכול יהיה בסדר”.

בהמשך כתב מתן: “יש כאן ערבים, פורצים כאן בתים, אני אוהב אתכם, אל תבכו”. עינב השיבה לו: “תהיו בשקט, הכול יהיה בסדר” ושאלה: “אולי זה הצבא?”, מתן השיב: “לא, הם מדברים ערבית, הם ממש דלת לידי”.

 

ב-09:49 כתב מתן לדודו: “אני אוהב אותך, תעזור לאמא עם שני וטאטו, זה כל מה שאני מבקש”. ב-10:08 כתב מתן לאימו: “יש כאן אנשים, הם מנסים להיכנס”. היא כתבה לו: “שלחנו משטרה, תהיו בשקט. מתן? אתם בסדר?”, אך מתן כבר לא השיב.

האם עינב מסרה הערב: “נתניהו, חטופים מתים בשבי! יש עסקה על השולחן, זה לא נתפס שאמא של חטוף צריכה להתחנן אליך שתסכים לעסקה שאתה כבר אישרת! פעם אחת שים את האינטרס הציבורי והלאומי מעל האינטרס הפוליטי והאישי שלך. די לטרפד! תסתכל על מתן שלי שמוחזק תשעה חודשים בידי חיות אדם. יכולת להציל אותו ואת כולם מזמן. הבט בעיניי התצפיתניות הפצועות ושאר החטופים שהפקרת. נגמר להם הזמן! העם רוצה את החטופים בבית, ויש רוב בממשלה ובכנסת לעסקה שעל השולחן”.

העיתונאי אלמוג בוקר כתב: “התיעוד הזה של מתן צנגאוקר מיום החטיפה הוא תזכורת לכולנו: אין בלתי מעורבים בעזה. אין. חייבים להחזיר אותם הביתה. עינב, האמא הלביאה של מתן, מפרסמת הערב את ההתכתבויות האחרונות עם בנה מיום החטיפה וגם את הרגע שהוא מובל על אופנוע באיזור הומה אדם בפאתיי חאן יונס, כשהוא יושב באמצע בין שני מחבלים, כשברקע קולות ההמון הצוהל למראה ה-“שלל”. המון עזתי שחוגג חטיפה של אזרח ישראלי! “