מפקד יס”מ ירושלים שהכה מפגין חרדי עם טבעת אגרופן יועמד לדין

חיים טוויל
|
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 18:49
באירוע מחאה של ‘הפלג הירושלמי’ לפני שנה בכניסה לירושלים היכה סנ”צ שחר מחסומי, מפקד יחידת יס”מ ירושלים, מפגין עם אגרופן • המפגין: “הרגשתי אגרוף מטורף בבטן, קרסתי על הרצפה, זו הייתה התעללות” • בצלמו: “אין מקום לאלימות משטרתית לא בקפלן ולא בירושלים”

סנ”צ שחר מחסומי, מפקד יחידת יס”מ ירושלים עד לאחרונה, יעמוד לדין משמעתי לאחר שנחשף כי השתמש בטבעת אגרופן במהלך פיזור הפגנת חרדים.

מדובר  באירוע מחאה של ‘הפלג הירושלמי’ שהתקיים לפני שנה בכניסה לירושלים.

המפגינים הקיצונים חסמו את הכביש ובמהלך הפינוי המשטרתי, תועד  המפקד מכה את מאיר גרוסברד בבטנו, באמצעות אגרופן.

בעקבות התיעוד, פנה ארגון ‘בצלמו’ למח”ש – בדרישה לפתוח בחקירה דחופה נגד השוטר המכה.

היום (שלישי), כאמור, הוחלט על העמדתו לדין משמעתי.

בתלונה שנשלחה על ידי ‘בצלמו’ צוין כי מדובר באמצעי תקיפה שאינו נמנה בסל האמצעים לפיזור הפגנות בהם מותר למשטרה לעשות שימוש לפינוי אנשים מהפגנות וחסימות כבישים.

“הרגשתי אגרוף מטורף בבטן, קרסתי על הרצפה, זו הייתה התעללות לשם התעללות”, אמר גרוסברד. “המכה הזו הייתה מיותרת לחלוטין. הרגשתי מכה ממוקדת מברזל שלוחץ, זה לא אגרוף”.

הצעיר הוסיף כי אחרי שנחבט, “נשארה לי באזור הבטן שבוע אחרי האירוע מכה. זה מזעזע, הוא יכול היה להרוג אותי עם מכה לחזה. בכל נשימה ונשימה שאני נשמתי כאב לי”.

בתקרית אחרת בעבר, השר איתמר בן גביר –  בעודו ח”כ  – התעלף בהפגנה בשייח ג’ראח, ובהמשך טען שהותקף על-ידי מחסומי. החודשים עברו, התיק נסגר, ומחסומי קודם והפך למפקד יס”מ ירושלים.

בעקבות ההחלטה אומר עו”ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של ‘בצלמו’: “אני מברך על החלטת מח”ש. זכותה וחובתה של משטרת ישראל לאכוף עבירות סדר ומשמעת אולם בצורה חוקית וללא אלימות פיזית.

“שימוש בחפץ חד הוא אסור, בטח בדרך בה נעשה השימוש. אין כל ספק שאף שוטר לא היה מעז לעשות כך בהפגנות בקפלן אבל כלפי החרדים דמם הותר. נמשיך להיאבק נגד האלימות המשטרתית שלא לצורך ולחזק את משטרת ישראל במאבקה בטרור ובאלימות האמיתית”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אין מקום לאלימות משטרתית לא בקפלן ולא בירושלים”.