אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ: ראש השירות החשאי התפטרה

קימברלי צ'יטל הודיעה על התפטרותה מהתפקיד - כשבוע וחצי לאחר הירי בעצרת הבחירות בפנסילבניה • אתמול הופיעה לשימוע בקונגרס - והודתה: "זה הכישלון המבצעי החמור ביותר של השירות בעשורים האחרונים" • כתבה בהתפטרות: "מקבלת אחריות מלאה, מתפטרת בלב כבד"
יוני גרין
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 18:22

קימברלי צ’יטל, ראש השירות החשאי בארה”ב, הודיעה היום (שלישי) על התפטרותה – בגלל ניסיון ההתנקשות במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפינסלבניה.

צ’יטל, בת 52,  כיהנה בתפקיד ראש השירות החשאי של ארה”ב מאז אוגוסט 2022. לאורך השבוע האחרון הייתה נתונה לקריאות בלתי פוסקות מצד גורמים שונים בארה”ב להתפטר.

צ’יטל עבדה כסוכנת בשירות במשך 27 שנה. בשנת 2021 פרשה ומונתה למנהלת האבטחה של תאגיד ‘פפסיקו’, אך כעבור שנה הנשיא ג’ו ביידן מינה אותה לראש השירות.

במכתב ההתפטרות שלה, ששוגר באי-מייל לצוות העובדים שלה –  כתבה, בין היתר: “המשימה של השירות החשאי היא להגן על מנהיגי האומה שלנו ועל התשתית הפיננסית. ב-13 ביולי (-יום ההתנקשות בטראמפ) כשלנו במשימה זו. כמנהלת הארגון אני לוקחת אחריות על האבטחה הלקויה.

“על רקע האירועים האחרונים, אני מקבלת החלטה קשה בלב כבד להתפטר מתפקידי כמנהלת שלכם”.

אתמול הופיעה צ’יטל בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים, והודתה כי ניסיון ההתנקשות בטראמפ היה “הכישלון המבצעי הגדול ביותר של השירות החשאי בעשורים האחרונים”.

למרות קבלת האחריות שלה, מחוקקים בוועדה זעמו עליה וטענו כי היא סירבה או התחמקה מלענות על שאלות קשות. במהלך השימוע הטיחו בה המחוקקים דברים קשים וקראו לה להתפטר מתפקידה.

יו”ר הוועדה, ג’יימס קומר הרפובליקני, אמר לצ’יטל כי “השירות החשאי הפך תחת הנהגתה לפוסטר חסר יכולת”.

בנוגע\ ליריות לעבר טראמפ אמרה צ’יטל בשימוע: “השירות החשאי הוזהר בין פעמיים לחמש טרם הירי על הימצאות אדם חשוד בזירה אך הוא לא הוגדר כאיום”. לדבריה “נשלחו סוכנים שהיו אמורים לברר את זהות האדם, אך אלו לא הצליחו לאתר אותו עד תחילת הירי”.

היום הודיעו מייק ג’ונסון, יו”ר בית הנבחרים, והאקים ג’פריס, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, על הקמת ועדת חקירה דו-מפלגתית לבחינת נסיבות ניסיון ההתנקשות בטראמפ.

יצוין, כי גם היום –  כשבוע וחצי לאחר הירי בנשיא לשעבר – טרם פורסם המניע של היורה, תומאס מת’יו קרוקס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות