צה”ל: חוסלו מפקד חמאס וראש גדודי אל-אקצא בטולכרם

המחבל אשרף נאפע, ראש התארגנות הטרור של חמאס במחנה טול כרם, חוסל בתקיפת כטב"ם יחד עם המחבל מוחמד עוד, מפקד חללי אל אקצא של הפת"ח בטול כרם - מבוקשים שקידמו והוציאו לפועל פעולות טרור נגד צה"ל וישראל • המבצע כלל פגיעה במחבלים חמושים והשמדת מטענים
חיים טוויל
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 13:15

בצה”ל מאשרים בצהריים (שלישי) באופן רשמי כי אשרף נאפע, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם, חוסל במבצע לסיכול טרור בו לקחו חלק כוחות מסיירת חרוב, דובדבן ויחידה 636, יחד עם כוחות שב”כ ומג”ב.

בצבא ציינו, כי במהלך המבצע, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מחבלים מארגוני הטרור במרחב, בהם מבוקשים שקידמו והוציאו לפועל פעולות טרור נגד כוחות צה”ל ומדינת ישראל ממרחב מחנה טול כרם.

בין המחבלים שחוסלו – אשרף נאפע, ראש התארגנות הטרור של חמאס במחנה בטול כרם.

במסגרת פעילותו היה אחראי על ייצור והטמנת מטענים נגד כוחות צה”ל וכן על גיוס פעילי טרור לחמאס. הוא גם לקח חלק במספר פיגועים נגד כוחות צה”ל ועמד בקשר עם גורמי חמאס מהחוץ, אשר מקדמים פעילות טרור במרחב איו”ש.

בנוסף חוסל המחבל מוחמד עוד, מחבל בכיר  בהתארגנות הטרור במחנה טול כרם, אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צה״ל, וגייס כספי טרור רבים להנעת פעילות טרור במרחב ועסק ברכישת ציוד ואמל״ח לפעילות בגדוד.

דובר צה”ל נמנע מלציין כי מדובר במפקד חללי אל אקצא של הפת”ח בטול כרם.

אתמול בלילה יצא לדרך מבצע של חטיבת מנשה – כחלק מרצף של יותר מ-50 מבצעים חטיבתיים מתחילת המלחמה –  בפיקוד אלוף משנה איוב כיוף, נגד תשתיות טרור במחנה הפליטים בהשתתפות מאות לוחמים מצה”ל ומג”ב. חלק מהפעילות הייתה נגד תשתיות טרור וגם חשיפת צירים שבהם הוטמנו מטענים.

במהלך הלילה היו חילופי אש בין מחבלים לבין הלוחמים, מחבל אחד נורה ונפגע מירי. דחפור צה”לי עלה על מטען. לא היו נפגעים באירוע.

דובר צה”ל בערבית, אביחי אדרעי, ענה הבוקר  לטענות ברשתות הפלסטיניות לפיהן “פראמדיקית בלתי מעורבת” נפגעה במהלך חיסול מחבלים בטול כרם.

אדרעי פרסם תיעוד של הפראמדיקית רגעים לפני התקיפה מהזירה, המעידים שהיתה חמושה ברובה בזמן שלבשה בגדים המעידים על היותה כביכול חלק מצוות רפואי.

“אתם שואלים אותנו על זכויות אדם? תראו את הסצנה הזו מטולכרם. אישה פרמדיקית רעולת פנים נושאת נשק, מלווה במחבלים. אם היא באמת אישה – איפה הכבוד?”, כתב הדובר.

ח״כ לימור סון הר מלך הגיבה על סירוב השב״כ לזהות את השתייכותו הארגונית של המחבל מהפת”ח שחוסל הבוקר בטול כרם: “הסירוב של השב”כ למסור את שיוכו הארגוני של המחבל הנתעב בגלל שהוא שייך למנגנוני הרש״פ הוא הזיה והוא חלק מהקונספציה שמבקשת להתעלם מהעובדה שהרשות הפלסטינית מממנת ומפעילה טרור ועלינו להילחם בה בכל הכוח.

“בשאילתא לשר גלנט עמדתי בדיוק על הנקודה הזו. השר ענה לי שהוא יבדוק את העניין. אז הנה שר הביטחון, בדקנו עבורך והשב״כ עדיין מסרב להודות בעובדה שהמחבלים הם אנשי פתח״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות