צבי יחזקאלי: “חמאס על הברכיים ומוכן לקבל כל הסכם עם פת”ח”

חרדים 10
|
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 12:33
צביקה יחזקאלי, פרשן ערוץ i24news, התייחס ברדיו 103FM להתקרבות המסתמנת בין ארגוני הטרור חמאס ופת”ח, והביע את דעתו על ההתערבות הסינית הגוברת במזרח התיכון

צביקה יחזקאלי, פרשן הערוץ i24news לענייני ערבים, התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM, להסכם בין ארגוני הטרור – חמאס ופת”ח. כמו כן, שוחח על המעורבות הגוברת של הסינים בנעשה באזור, זאת כשהם לוקחים חלק מרכזי במאמצי התיווך בין שני ארגוני הטרור.

“הסינים, שהיה להם קו נוקשה לאורך כל המלחמה, רוצים לפרוס פה בעלות. קרו דברים כאלה לאורך ההיסטוריה של הפלסטינים. הם אומרים ‘בואו נעשה חיבור לפני שאחד מהצדדים יימחק או שתהיה כאן סוג של מציאות שלא תאפשר את זה'”.

לדבריו, “חמאס, שהוא בדרך להימחק, איכשהו זורקים לו חבל ואומרים: ‘לפני שאתה נמחק, בוא תוותר ותכניס את אבו מאזן לשליטה ברצועה’. לאבו מאזן אומרים: ‘אל תחכה שחמאס יימחק’, תהיו בממשלת אחדות. חוץ מזה, מבחינת ההסכמה, זו הסכמה מאוד מוגבלת, כבר ראינו כאלה דברים”.

יחזקאלי ביקש להזכיר: “הדם הרע בין פת”ח לחמאס זה לא דבר פשוט. אבו מאזן כבר מבין שהוא הולך להיות הבעלים של הרצועה. הדבר הזה נרקם עם הסינים כדי להיות חבל הצלה לחמאס, ארה”ב לא חלק בסיפור פה”.

הוא הדגיש: “יכול להיות שחמאס עכשיו על הברכיים, הוא בכזה מצב נוראי וקשה, לקראת הסוף שלו, כך שהוא מוכן לקבל כל הסכם. אין לזה סיכוי כי הפלגים הללו רבים ביניהם, הם בעצם אויבים ואויבים לא מתכנסים בגלל אינטרסים כאלה. אם אבו מאזן יחכה, הוא יקבל את הרצועה גם בלי ממשלה זמנית”.

הוא הסביר את הסיבה והושטת היד של הפת”ח: “הוא צריך לחכות וחמאס ייעלם. הוא מושיט יד לחמאס, מדוע? כי לממשלה יהיה מחיר ביהודה ושומרון. אני בספק אם זה ייצא לפעול, זה רק לעשות כן לסינים. הסינים הוכיחו שהם כן רוצים להתערב במהלך השנים האחרונות”.

עם זאת, הפרשן הביע ספק אם שיתוף הפעולה בין הצדדים אכן יתבצע לבסוף בפועל: “אין משקל לדבר הזה. אמר איש פת”ח ‘מה האינטרס שלנו להיכנס לכזה דבר? למה אנחנו ניתן את חבל ההצלה לחמאס?’. לתת לחמאס ממשלה עם אבו מאזן ברצועה, לא רק שזה לא יקרה, הם רואים באבו מאזן כובש. הסינים רואים פה פרצה ונכנסים בה, והם מצייתים כי חמאס בלחץ, הוא צריך עזרה. אין סיכוי שזה יקרה כי אבו מאזן רוצה לראות את חמאס נמחק. הסכמי אוסלו היו סוס טרויאני, זה בדיוק מה שקורה עכשיו, חמאס היה על הברכיים”.