אבל בחב”ד: יו”ר צעירי אגודת חב”ד המרכזית בארה”ב נפטר בגיל 81

הרה"ח רבי שמואל בוטמן זצ"ל, יו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית בארה"ב ויו"ר מטה סיום הרמב"ם העולמי, נפטר בגיל 81 לאחר מחלת לב לפני מספר שבועות לקה בליבו ומאז אושפז - והלילה נפטר הלווייתו היום בצהרים ליד מרכז חב"ד העולמי-770
יוסף גרינבוים
י"ז תמוז התשפ"ד / 23.07.2024 11:41

 

 

אבל בחב”ד: בניו יורק נפטר הלילה (שלישי), בגיל 81, הרה”ח רבי שמואל מנחם מענדל בוטמן זצ”ל, יו”ר צעירי אגודת חב”ד המרכזית בארה”ב ויו”ר מטה סיום הרמב”ם העולמי, שהוביל ארגונים ופרויקטים רבים – לאחר מחלת לב.

המנוח זצ”ל נולד בכ”ד בשבט תש”ג בברית המועצות להוריו הרה”ח רבי שניאור זלמן בוטמן זצ”ל ואמו יהודית ע”ה, מצאצאי האדמו”ר בעל ‘הצמח צדק’.

לאחר שנים של סבל תחת המשטר הקומוניסטי, הצליחה המשפחה להימלט ב’בריחה הגדולה’ של חסידי חב”ד, בתום מלחמת העולם השנייה. הם התיישבו בפריז שבצרפת, בין החסידים הרבים שהפכו את העיר לביתם הזמני. שם זכה לפגוש לראשונה את הרבי מליובאוויטש בבואו לפריז בשנת תש”ז כדי ללוות את אמו, הרבנית חנה שניאורסון ע”ה, לארה”ב, לאחר שהבריחה גם היא את הגבול מברית המועצות.

אינטראקציה בלתי נשכחת זו הובילה את הרב בוטמן לפרסם את הספר ההיסטורי ‘הרבי בפאריז’ – המגולל את שלושת הפעמים שהרבי ביקר בעיר האורות.

מפריז הגיעו בני המשפחה לשכונת קראון הייטס בניו יורק, שם למד בישיבות חב”ד – ובישיבה שבחצר הרבי. בשנת תשכ”ו נישא לרעייתו מרת חיה רחל, בתו של הרה”ח הרב משה אהרן גייסינסקי ונכדת החסיד רבי מאיר שמחה חן.

לאחר חתונתו מונה למנכ”ל צעירי אגודת חב”ד המרכזית במדינת ניו יורק. בתפקיד זה ריכז את פעילות מבצעי הקודש של הרבי, ארגן את תהלוכות ‘טנקי המצוות’ ויזם והפעיל פעילויות רבות אחרות. אחד ממפעליו הבולטים ביותר היה יצירת החנוכייה הגדולה בעולם, שעוצבה על ידי האמן הנודע יעקב אגם, והוצבה בשדרה החמישית של מנהטן –  והביאה את אור החנוכה למיליוני אנשים.

כיו”ר מטה סיום הרמב”ם העולמי, ארגן סיומי את סיומי הרמב”ם המרכזיים בניו יורק.

כיהן גם כיו”ר אגודת צאצאי האדמו”ר הזקן בעל התניא.

כחלק מפעילותו יזם את הקמפיין הבינלאומי להתכונן לביאת המשיח. פעילותו כללה מרכז פעיל בקראון הייטס וארגון עצרות.

המנוח זצ”ל שימש גם כמרואיין בולט בכלי התקשורת האמריקנים על יהדות ופרסם את תורתו וכתביו של הרבי מליובאוויטש בכלי התקשורת.

הותיר אחריו את רעייתו  מרת חיה רחל בוטמן, ילדים, נכדים וצאצאים. ילדיו – השיח  הרב ולוול בוטמן – ווסטצ’סטר מדינת ניו יורק; הרב יוסי בוטמן – קראון הייטס; מרת יהודית ניומן – אלכסנדריה, וירג’יניה; מרת חנה קורף – מיאמי ביץ’, פלורידה; מרת  באסי מוניץ – באפלו ניו יורק; מרת  דאסי הבר – יורקטאון ניו יורק.

אחיותיו הן מרת לאה קאהן, רעייתו של ‘החוזר הראשי’ הגה”ח רבי יואל קאהן זצ”ל ומרת מרים סוורדלוב. אחיו, הרה”ח הרב שלום בער בוטמן זצ”ל, שהיה משפיע בתל אביב, נפטר בי’ אב תשפ”ג.

הלווייתו  תעבור היום ליד מרכז חב”ד העולמי-770 בשעה 13:00, אל בית העלמין מונטיפיורי בקווינס, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות