“צה”ל יוכל לצאת באופן מלא מעזה ל-6 שבועות – בשביל עסקה”

לפי ראשי מערכת הבטחון, מדובר בפרק זמן שלא יאפשר לחמאס להשתקם בצורה קריטית באמצעי לחימה חדשים או בבנייה ושיקום מנהרות • המסר שהועבר לנתניהו: "מודעים להשלכות הביטחוניות" • השר סמוטוריץ: הפיקוד הבכיר משמיע עמדות פוליטיות ומדיניות בעד עסקה מופקרת
חרדים 10
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 20:29

המגעים לעסקת חטופים: בכירי מערכת הביטחון גבשו עמדה נחרצת, לפיה “צה”ל יוכל לסגת באופן מלא מרצועת עזה למשך 6 שבועות – במידה שיחתם הסכם חדש לשחרור חטופים”.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, גורמי הביטחון טוענים, כי מדובר בפרק זמן קצר שלא יאפשר לחמאס להשתקם בצורה קריטית באמצעי לחימה חדשים או בבנייה ושיקום מנהרות.

המסר שהועבר לראש הממשלה: “אנחנו מודעים להשלכות הביטחוניות, אולם זו העת לתעדף את שחרור החטופים שזמנם קצוב”.

האמירה של בכירי מערכת הביטחון כוללת בתוכה התייחסות לשני נושאים מרכזיים שנמצאים כיום במחלוקת: חזרה של עזתים לצפון הרצועה, שישראל הסכימה לכך עוד ב-27 במאי, וגם הנוכחות הישראלית על ציר פילדלפי סמוך לגבול מצרים.

העמדה הזאת, התקבלה פה אחד בידי הצמרת הביטחונית של ישראל: שר הביטחון, הרמטכ”ל, ראש המוסד וראש השב”כ –  אותם אישים האחראים למחדל ה-7 באוקטובר.

לאחר דיון ממושך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אתמול להוציא משלחת משא ומתן לדוחא – רגע אחרי הפגישה עם ביידן והנאום בקונגרס.

על אף הדיון הארוך שהתקיים, עדיין נשארו חילוקי דעות בין הצדדים. לפי מקורות המעורים בנושא, חילוקי הדעות בין נתניהו לצוות המשא ומתן ומערכת הביטחון, נותרו ציר פילדלפי וחזרת העזתים צפונה.

לפי אולם המקורות, הצוות קיבל מנדט רחב יחסית לקראת הנסיעה לדוחא, אך לא כזה שיאפשר להם להחליט להיכנע לחמאס בשתי הסוגיות הללו – שהן למעשה אלו שתוקעות את העסקה.

השר בצלאל סמוטריץ’ אמר היום בנושא: “לצערי הפיקוד הבכיר בצה”ל שוב אינו יודע את מקומו ובמקום להתמקד בהמשך והעצמת הלחימה מול חמאס, משמיע עמדות פוליטיות ומדיניות בעד עסקה מופקרת תוך חריגה מסמכותו ותפקידו”.

הוא מתח ביקורת: “האמירה היהירה שנשמעת מהם שוב ושוב ולפיה נדע להתמודד עם כל מחיר של עסקה, הביאה עלינו את אסון אוסלו, הגירוש מגוש קטיף, שחרור סינוואר ואלף מחבלים בעסקת שליט ובסופו של דבר גם את הטבח הנורא בשמחת תורה.

“לא ידעתם להתמודד אז ולא תוכלו להתמודד כעת אם תיחתם עסקה חלילה שבמסגרתה ישראל תוותר על כל הישגי המלחמה, תשחרר רוצחים ותאפשר את שיקום כוחו של החמאס. תפסיקו לדבר ולהטיף, תמשיכו להילחם ולהרוג! את הדיון הציבורי הנוקב וקורע הלב נעשה כאן בכנסת ובממשלה כשליחי הציבור וכפי שראוי בדמוקרטיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות