צה”ל: החטופים יגב בוכשטב ואלכס דנציג הי”ד נהרגו בשבי

ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף הרב הראשי והמשטרה • יגב בוכשטב בן ה-35 נחטף מביתו יחד עם אשתו רימון קירשט - ששוחררה בעסקת חטופים • אלכס דנציג, שאמש חל יום הולדתו ה-76, נחטף מניר עוז
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 13:28

נציגי צה”ל הודיעו היום (שני) למשפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי”ד, אשר נחטפו באכזריות ב-7 באוקטובר לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס.

לפי ההודעה, הם נהרגו לפני כמה חודשים בחאן יונס.

לאחרונה, בעקבות מידע מודיעיני עדכני, החליטו בצה”ל לקבוע את מותם, לאחר התייעצות של ועדת מומחים, שבה חברים נציגי משרד הבריאות, משרד הדתות והרב הראשי לישראל.

בצה”ל מעריכים שהשניים הוחזקו ביחד בחאן יונס על ידי מחבלי חמאס. הם נהרגו בזמן שצה”ל פעל בחאן יונס, כך שנבחנת גם אפשרות שהם נהרגו כתוצאה מפעילות של צה”ל, אולם בצה”ל לא יודעים לקבוע כעת אם נרצחו על ידי השובים או כתוצאה מפעילות צה״ל. “נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. צה”ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה”.

קיבוץ נירים פרסם הודעה בה נאמר: “בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו כעת על הרצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן לפני ההמראה לוושינגטון ומשפחות החטופים שבטיסה עודכנו גם הם.

לפני מספר חודשים פרסם חמאס סרטון בו טען כי יוגב בוכשטב הי”ד נרצח בשבי. בוכשטב בן ה-35 נחטף מביתו שבקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון קירשט בת ה-36, ששוחררה מהשבי בעסקת החטופים ב-28 בנובמבר, אחרי יותר מ-53 ימים בשבי חמאס.

יגב הי”ד היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. יחד עם אשתו רימון, הוא גידל 5 כלבים ו-5 חתולים שאת חלקם אסף לשיקום.

אלכס דנציג הי”ד הוא יליד 1948. הוא נולד בורשה, להורים ניצולי שואה. ב-1957 עלה לארץ עם משפחתו ובהמשך קבע את ביתו בקיבוץ ניר עוז.

הוא נחטף מביתו שבקיבוץ נחל עוז.  אשתו רחל החזיקה את דלת הממ”ד במשך שמונה שעות בזמן שמחבלי חמאס ניסו לפתוח אותה, בעוד שתי הנכדות אחינעם ועדן התחבאו כל העת מתחת למיטה – וניצלו.

אלכס היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. כבן לניצולי שואה היה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב’יד ושם’ והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו כי אלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים,  וכן סיפר על חוויותיו ממסעותיו לפולין ומחקר השואה.

אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים. אתמול חל יום הולדתו ה-76.

הוא הוביל את הדיאלוג הישראלי-פולני ונחשב לדמות נערצת בארץ ובפולין, שם אף זכה לאותות כבוד.

ב’יד ושם’ אומרים: “אלכס היה איש אשכולות, מומחה מוערך לתרבות פולין ולמערכת היחסים ההיסטורית המורכבת של שני העמים. איש משפחה למופת ועובד אדמה גאה”.

בכך עלה מניין החטופים החללים ל-46, מתוך 120 חטופים בסך הכול.

הודעת משפחות חטופים מפורום תקווה: “פורום תקווה משתתף בצער משפחות דנציג ובוכשטב עם הודעת האיומה על רציחתם בשבי החמאס של אלכס ויגב.

הרצח המזעזע הזה בשבי החמאס מוכיח לנו שוב ושוב ושוב מי עומד מולנו. אחרי שאנסו, טבחו והרגו באכזריות בשמחת תורה הם ממשיכים ומתעללים בחטופינו ברצועת עזה.

אנו קוראים לראש הממשלה, לקבינט המדיני ולדרג הצבאי – המשיכו להכות וללחוץ את החמאס כדי שנוכל להשיב את כל החטופים כמה שיותר מהר”.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: “הבשורות הקשות הבוקר על מותם הן עוד הוכחה לדחיפות בהחזרת החטופים שנתונים בסכנת מוות מיידית בכל רגע בגיהינום החמאס. יגב ואלכס נחטפו בחיים והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם.

מותם בשבי הוא מראה עצובה למשמעות גרירת הרגליים במו”מ. אנו שבים ודורשים מממשלת ישראל והעומד בראשה: אשרו מיד את עסקת נתניהו והחזירו את 120 החטופות והחטופים, את החיים לשיקום ואת החללים והנרצחים לקבורה בארצם.

גם השבוע הזמן הולך ואוזל לחטופות והחטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות