רוצח איש השב”ס יוחאי אבני הי”ד: חמאסניק, עצור ביטחוני לשעבר

אבראהים מנצור, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו מהכפר בידו, הוא החשוד שפרץ לביתו של יוחאי אבני הי"ד בגבעון החדשה - ורצח אותו בדקירות סכין • הוא נעצר לפני כשבוע וחצי, יומיים לאחר שנמצאה הגופה,  על ידי משטרת ישראל ושב״כ בסיוע כוח צה״ל
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 13:10

המשטרה חשפה היום (שני) כי נעצר המחבל החשוד ברצח הסוהר יוחאי אבני הי”ד בביתו גבעון החדשה.

החשוד  ברצח – אבראהים מנצור, פלסטיני בשנות העשרים לחייו, תושב הכפר בידו, שפרץ לביתו של אבני ביישוב. הוא נעצר לפני כשבוע וחצי, יומיים לאחר שנמצאה הגופה,  על ידי משטרת ישראל ושב״כ בסיוע כוח צה״ל.

מעצרו יימשך עד יום שני בעוד שבוע.

נציב שב”ס טען בדיון בבית המשפט כי “רצח הסוהר הוא פיגוע טרור”. בשב”ס אומרים כי גם אם האירוע החל כפלילי, הרי שהיה מניע לאומני ברצח – ויעיד על כך האופן הקשה בו נרצח אבני.

החשוד היה כלוא עד לפני מספר חודשים במעצר מנהלי והיה משויך לחמאס

גופתו של אבני הי”ד אותרה עם סכין נעוצה בצווארה בביתו, שעלה באש.

הוא שירת ככלבן בשב”ס, ועבר ליישוב בתקופה האחרונה.

לאחר שאבני לא יצר קשר עם משפחתו במשך כמה ימים, לא הגיע למשמרת ולא ענה לטלפונים – חבריו  משירות בתי הסוהר הגיעו לביתו. הם מצאו בית סגור עם ריח שרוף והזמינו כוחות משטרה וכבאות.

אנשי הכבאות פרצו לבית ומצאו בית אפוף עשן, ואת איש השב”ס עם דקירות בצוואר ובבטן. מותו נקבע במקום.

נציב בתי הסוהר, רב גונדר קובי יעקובי, ספד לאבני בהלוויתו: “יוחאי כרך את חייו בשירות בתי הסוהר לפני 17 שנים. נאמן לערכי הציונות. בכלל תפקידיו פעל במסירות ובמקצועיות. יוחאי היה איש אדמה, אהב את המדינה דרך רגביה, בעל חיבור עמוק למשפחתו ולעמו. איש בליעל שלאדם יארוב נכנס לביתו, למבצרו של יוחאי תאב החיים. יוחאי השיב מלחמה עד שכרע ונפל”.

גנ”מ ודים גולדשטיין, מפקד כלא עופר, בו שירת אבני, ספד: “ביום שני חבריך למשמרת עדכנו שאתה לא מגיע לעבודה, כי אתה לא עונה לטלפונים. ביקשתי להתקשר דחוף למשפחה, יפתח אחיך לא ידע דבר. שלחתי איש סגל לבית וכל העולם התהפך לנו. גילינו את גודל הזוועה. יוחאי, לרגע לא נחת, קאלו, הכלב שקיבלת וליוות במשך שנתיים, אותת שמשהו לא טוב קרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות