בינדר יכנס לתפקיד ראש אמ”ן ביום ה’ הבא: משפחות נופלים מתנגדות

הרמטכ"ל הגיב לעתירת משפחות שכולות נגד מינויו של תא"ל שלומי בינדר לראש אמ"ן והדגיש: "בינדר הוא האיש המתאים ביותר למילוי תפקיד ראש אמ"ן" • יהושע שני: "תגובת הרמטכ"ל לבג"ץ מלמדת שהרמטכ"ל וצמרת מערכת הבטחון לא למדו דבר"
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 10:40

הרמטכ”ל הרצי הלוי מסר אמש (ראשון) את תגובתו לבג”ץ על עתירה שהגישו משפחות שכולות נגד המינוי של תא”ל שלומי בינדר, והבהיר כי הוא צפוי לעלות לדרגת אלוף ביום חמישי הקרוב ובאחד באוגוסט יכנס לתפקיד ראש אמ”ן.

בתגובה פירט הלוי את החשיבות במינוי ראש אמ”ן באופן קבוע ולא כמילוי מקום והדגיש את יכולתו של בינדר להיכנס לתפקיד כקצין ראוי.

בתגובה לעתירה נכתב: “בהתחשב בכלל השיקולים הרלבנטיים, לרבות תפקודו של תא”ל בינדר עובר למלחמת חרבות ברזל ובתקופת המלחמה, נמצא כי תא”ל בינדר הוא האיש המתאים ביותר למילוי תפקיד ראש אמ”ן, והוא מונה בהתאם להוראות הדין , בהליך תקין וסדור.

“זאת, לאור כישוריו הפיקודיים והניהוליים, יכולותיו המנהיגותיות והצבאיות הייחודיות, תרומתו לביטחון המדינה ולחברה, מסלול שירותו ואופי התפקידים אותם ביצע בהצלחה לאורך שירותו, תפקידים מורכבים בליבת העשיה הצבאית”.

על תפקודו של בינדר במלחמה נכתב: “מעת פרוץ המלחמה, תא”ל בינדר לקח חלק מרכזי ביותר בפעולות שהובילו לצבירת הישגים צה”ליים בשלל תחומים, תוך הפגנת שיקול דעת, קור רוח, מנהיגות ויכולות תכנון וחשיבה ראויות לשבח. כישוריו של תא”ל בינדר כראש חטיבת המבצעים מיומנויותיו והיכולות אותן הפגין, נשקלו בעת מינויו לתפקיד ראש אמ”ן”.

על הביקורת נגד בינדר כמי שיש לו חלק במחדל השבעה באוקטובר נכתב: “עמדת הרמטכ”ל היא כי כל קצין בכיר באשר הוא, נושא באחריות, בגזרתו, לאירועי ה7- באוקטובר. עשייתו של תא”ל בינדר במלחמה, ולפניה, נבחנה על-ידי הדרגים הבכירים ביותר בצה”ל, לרבות הרמטכ”ל, שעיין בממצאים שנאספו במסגרת תחקיר בעניין פעילות חטיבת המבצעים, שתוצריו הובאו בחשבון במסגרת ההחלטה על מינויו, בטרם קבלתה.

“במסגרת זו נתן הרמטכ”ל את דעתו לתיפקודו של תא”ל בינדר כראש חטיבת המבצעים ומצא כי תא”ל בינדר הביא לידי מימוש את מדיניות הרמטכ”ל, סגנו וראש אגף המבצעים, באמצעות גיבוש תוכניות ופעולות”.

עוד הובהר: “אין בממצאים שנאספו עד כה בקשר לאירועי ה-7 באוקטובר כדי להטיל פגם במינוי”.

עו״ד יצחק בם, המייצג את משפחות הנופלים מה-7.10 ואת ארגון לביא: ״מהתשובה ניכר שהרמטכ״ל עצמו לא יודע איפה היה צה״ל ב-7 באוקטובר. לכן אין פלא שהרבה מילים כלליות מנסות לחפות על הנצחת הכישלון בפיקוד”.

יהושע שני, אביו של גיבור ישראל סרן אורי שני הי”ד: “תגובת הרמטכ”ל לבג”ץ מלמדת שהרמטכ”ל וצמרת מערכת הבטחון לא למדו דבר מאירועי ה7-באוקטובר.
העובדה כי תגובת הרמטכ”ל אינה מתייחסת לטבח ה-7 באוקטובר ולארועים סביבם נסובה העתירה מעידה על ניתוק מוחלט ועל הצורך הדחוף ברענון השורות בקצינים אשר אינם נגועים בקונספציה.

“אנו דורשים מבית המשפט שלא לאפשר את מינוי של תת אלוף בינדר, עד לברור חלקו ותפקודו באירועי ה7 באוקטובר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות