לקראת פעולה: צה”ל הורה לעזתים להתפנות מחלק מהאזור ההומניטרי

בצבא ציינו כי האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה משטח הלחימה • אחרי קריאות צה"ל: ערוץ 'פלסטין אל-יום' של הג'יהאד האסלאמי דיווח כי כמות גדולה של תושבים החלה לעזוב את השכונות המזרחיות בעיר
חיים טוויל
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 10:27

צה”ל הורה הבוקר (שני) לאזרחי עזה להתפנות מהחלק המזרחי של האזור ההומניטרי –  לקראת פעולה צבאית נרחבת בחאן יונס.

בצבא הדגישו: “עקב פעולות טרור רבות וירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל מהחלק המזרחי של המרחב ההומניטרי, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה הינה ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו ארגון הטרור חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי”.

עוד אמרו בצה”ל, כי האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה.

“צה”ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסיה שנותרה בשכונות המזרחיות של חאן יונס להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי. פעולות הפינוי מתבצעות באמצעות הודעות SMS, הודעות קוליות מוקלטות, שיחות טלפון, שידורי מדיה בערבית וכרוזים”, נמסר מטעם דובר צה”ל.

“צה״ל ימשיך לפעול נגד ארגון הטרור חמאס שעושה שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי לפעילות ותשתיות הטרור שלו.”

הודגש גם, כי במסגרת פינוי האוכלוסייה הועברו מסרים למקבילים במערכת הבריאות הפלסטינית וגורמי הקהילה הבינלאומית כי אין צורך לפנות את בתי החולים שבמרחב.

ערוץ ‘פלסטין אל-יום’ של הג’יהאד האסלאמי דיווח כי כמות גדולה של עקורים החלה לעזוב את השכונות המזרחיות.

במקביל, כלי תקשורת בעזה החלו לדווח על תקיפה של חיל האוויר במרכז ובצפון העיר וכן ממזרח לה. לפי הדיווחים, חמישה מחבלים נהרגו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות