נתניהו המריא: “אפגוש את ביידן ואודה לו על הסיוע במלחמה”

ראש הממשלה עתיד להיפגש בארה"ב עם הנשיא ביידן ועם סגניתו, שתתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית קמלה האריס - פגישה שמקבלת כעת חשיבות רבה יותר • מאמצים לתאם פגישה גם עם המועמד טראמפ • המריא יחד עם החטופה נעה ארגמני, משפחות שכולות ומשפחות חטופים
אריה ריבקינד
ט"ז תמוז התשפ"ד / 22.07.2024 10:07

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לוושינגטון – בצל הודעתו הדרמטית של הנשיא האמריקני ג’ו ביידן על פרישה מהתמודדות לקדנציה נוספת.

יחד עם נתניהו המריאו  גם נעה ארגמני שחולצה משבי החמאס ואביה יעקב, משפחות חטופים ומשפחות שכולות.

נתניהו אמר לפני ההמראה: “אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בארה”ב, בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות, ובזמן של אי ודאות פוליטית גדולה בוושינגטון. בביקור הזה אנאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס כראש ממשלת ישראל.

“בנאומי אדגיש את החשיבות של התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, אפנה לידידנו בשני צדדי המתרס ואומר להם שבלי קשר לשאלה מי ייבחר להנהיג את העם האמריקני אחרי הבחירות לנשיאות, ישראל היא המדינה בעלת הברית החשובה ביותר של ארה”ב במזרח התיכון, בעלת ברית שאין לה תחליף.

“אני גם אמור להיפגש עם הנשיא ג’ו ביידן, שאותו אני מכיר כבר למעלה מ-40 שנה. זו תהיה הזדמנות להודות לו על הדברים שהוא עשה למען מדינת ישראל, הן במלחמה, הן במהלך שנות שירותו כסנאטור, כסגן נשיא וכנשיא.

“זו תהיה גם הזדמנות לדון עמו על נושאים חשובים לשתי המדינות שלנו בחודשים הקרובים, לשתף פעולה לשחרור כל חטופינו, לשתף פעולה בהשגת הניצחון על חמאס, לשתף פעולה בהדיפת הטרור והתוקפנות של ציר הרשע של איראן, וגם להבטיח שכל תושבינו בצפון ובדרום יחזרו בביטחה לבתיהם.

“אני חושב שבזמן הזה, של מלחמה וחוסר ודאות, יש חשיבות עליונה שאויבינו ידעו שארה”ב וישראל עומדות יחד – היום, מחר ולתמיד”.

יהושע שני, אביו של סרן אורי שני הי”ד שנפל בקרבות בשבעה באוקטובר, שהצטרף לנסיעת ראש הממשלה, אמר לערוץ 7 לפני ההמראה: “אנחנו יוצאים בשם משפחות השכולות, אני מרגיש שאני יוצא גם בשם צה”ל וכל הדורות כולם לקרוא לממשל האמריקני לתמוך בנו במאה אחוז ולסייע לנו בניצחון על ציר הרשע”.

גורמים מדיניים אמרו כי לפי שעה לוח הזמנים של נתניהו לא השתנה בעקבות פרישת ביידן. ראש הממשלה אמור לפגוש את הנשיא ביידן וגם את סגניתו קמלה האריס שככל הנראה תהיה מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות –  פגישה שקיבלה עכשיו חשיבות רבה.

המפגש בין נתניהו לביידן עתיד להתקיים מחר, לאחר שהנשיא יסיים את תקופת הבידוד בשל הידבקותו במחלת הקורונה. עדיין לא ברור אם הפגישה תיערך בבית הלבן או במקום אחר.

במקביל נמשכים המאמצים לנסות ולתאם פגישה בין נתניהו לבין הנשיא לשעבר ומועמד הרפובליקנים לנשיאות דונלד טראמפ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות