“היה אוהב ישראל אמיתי”: המערכת הפוליטית בישראל על פרישת ביידן

שלל תגובות מחבקות ותומכות, לצד עוקצניות, אחרי הודעת הנשיא ביידן על הפרישה מהמירוץ לנשיאות • הנשיא הרצוג: "בעל ברית אמיתי של העם היהודי" • הכתב המדיני של ערוץ 14: "אני בוחר לזכור לו את החלק הראשון של המלחמה, את הדברים המרגשים שאמר ואת הרכבת האווירית"
יוני גרין
ט"ז תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 22:58

לאחר ההודעה הדרמטית של נשיא ארה”ב ג’ו ביידן הערב (ראשון) כי הוא פורש מהמירוץ, המערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל החלה להגיב – כאשר לצד הכרת תודה לנשיא היו גם הודעות מלגלגות או ביקורתיות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד היה הראשון שקפץ להגיב. הוא פרסם תמונת עבר שלו עם ביידן וכתב באנגלית: תודה לך.

הנשיא יצחק הרצוג: “אני רוצה להודות לו מכל הלב על ידידותו ותמיכתו האיתנה בעם הישראלי לאורך עשרות שנות הקריירה שלו. כנשיא ארה”ב הראשון שביקר בישראל בזמן מלחמה, כחתן מדליית הכבוד הנשיאותית הישראלית וכבעל ברית אמיתי של העם היהודי, הוא סמל לקשר הבלתי ניתן להפסקה בין שני העמים שלנו. אני שולח לו, לג’יל ביידן, ולכל משפחתו, איחולים חמים מירושלים”.

יו”ר הדמוקרטים יאיר גולן, כתב: “לא היה נשיא אמריקני ציוני כמו ביידן. הנשיא ביידן עמד ועומד לצד ישראל בימיה הקשים ביותר כשרבים כל כך נטשו. תודה לך על פועלך, תודה לך על עמידה איתנה לצד ישראל”.

יו”ר סיעת ‘יש עתיד’, מירב בן ארי: “הנשיא ג’ו ביידן הוא אוהב ישראל, אדם שעומד לצידנו לאורך התקופה הקשה ביותר לעם היהודי מאז השואה, הוא ציוני, ערכי ואוהב אדם”.

נפתלי בנט הודה לביידן: “הנשיא ביידן הוא ידיד אמיתי של ישראל שעמד לצידנו ברגעים הקשים ביותר שלנו. במהלך כהונתי כראש ממשלה, הייתי עד לתמיכתו הבלתי מעורערת במדינת ישראל. תודה על הכל”.

ח”כ מיכל וולדיגר איחלה המשך קשרי ידידות של ישראל עם המפלגה הדמוקרטית: “תודה לנשיא ביידן על תמיכתו בישראל בשנות כהונתו. אאחל לו בריאות טובה, ולנו המשך קשרי ידידות איתנים במפלגה הדמוקרטית ובארה״ב כולה”.

איש התקשורת שרון גל עקץ: “מדהים: האיש שניסה להדיח את נתניהו בזמן מלחמה – פורש עוד לפני הפגישה. איך הקב״ה מנהל את העולם! ביי ביי ביידן”.

תמיר מורג, הכתב המדיני של ערוץ 14 כתב: “אני מרגיש אפס שמחה לאיד לראות את ביידן פורש. בניגוד למה שחושבים רוב חבריי, לדעתי ביידן היה אוהב ישראל אמיתי. ההתייצבות שלו מאחורינו לאחר טבח השבעה באוקטובר הייתה אותנטית ונבעה קודם כל מהזדהות כנה, לפני אינטרס כלשהו.

במהלך השנה האחרונה הוא נכנע באופן מאכזב ללחצים פוליטיים מתוך מפלגתו, ובמידה רבה, כך אני סבור, נותב למקומות לא טובים על ידי האנשים שהקיפו אותו וניצלו את חולשתו כדי לקדם את האג’נדות הרעות שלהם.

אני בוחר לזכור לו את החלק הראשון של המלחמה, את הדברים המרגשים שאמר ואת הרכבת האווירית שלא הייתה כמוה מאז מלחמת יום כיפור, חסכה חיים של חיילים רבים ואפשרה לנו להילחם בחמאס כמו שצריך למרות המחדל העצום של בניין הכוח והחימושים, שעוד ייחקר.

ועכשיו אני מחזיק אצבעות לדונלד טראמפ, שעם כל מורכבותו ומגרעותיו ליבו במקום הנכון ביחס אלינו, בשיגעון הכאוטי שלו יש היגיון (שלא כולם רואים), ומוחו חריף הרבה יותר מכפי שנוטים לייחס לו.

תודה ג’ו, בהצלחה דונלד!”

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות