דרמה בארה”ב: ביידן הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות

נשיא ארצות הברית הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות אחרי שבועות של לחצים - מאז הקריסה בעימות מול טראמפ • הודיע: "אתמקד במילואי חובותיי עד לסוף הכהונה הזו" - והכריז על תמיכה בסגניתו • טראמפ: "הוא הולך הביתה כנשיא הגרוע ביותר, יהיה קל יותר לנצח את האריס"
נתן פרל
ט"ו תמוז התשפ"ד / 21.07.2024 20:55

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן הודיע הערב (ראשון) על פרישה מהמרוץ לנשיאות, אחרי שבועות של ביקורת ולחצים מצד בכירי המפלגה ואנשי תקשורת, בעקבות הקריסה שלו בעימות מול טראמפ –  בטענה כי אינו כשיר לתפקיד.

בהמשך השבוע צפוי ביידן לשאת ‘נאום לאומה’ בו יפרט על הסיבות שהובילו אותו לקבל את ההחלטה.

בכך, ביידן הפך לנשיא הראשון מאז לינדון ג’ונסון בשנת 1968 שמחליט שלא להתמודד לכהונה שנייה.

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב על הודעת הפרישה: “הוא הנשיא הגרוע בהיסטוריה האמריקנית. הוא הולך הביתה כנשיא הגרוע ביותר”. טראמפ הוסיף: “יהיה קל יותר לנצח את האריס מביידן”.

בהודעה רשמית שפרסם ברשתות החברתיות שלו – כתב ביידן בן ה-81, שהצהיר על הפרישה פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות: “זה היה הכבוד הגדול ביותר של חיי לשמש כנשיא שלכם, למרות שהתכוונתי להיבחר מחדש, אני מאמין שהאינטרס הטוב של המפלגה שלי ושל המדינה שאפרוש ואתמקד רק במילוי חובתיי כנשיא עד לסיום כהונתי”.

ביידן סיכם את שנותיו כנשיא: “לאמריקה יש כיום את הכלכלה החזקה בעולם, עשינו השקעות היסטוריות בבניה מחדש של האומה שלנו, בהורדת מחירי תרופות המרשם לקשישים ובהרחבת שירותי בריאות למספר שיא של אמריקנים.

“מינינו את האישה האפרו-אמריקנית הראשונה לבית המשפט העליון והעברנו את חקיקת האקלים המשמעותית ביותר בהיסטוריה של העולם – אמריקה מעולם לא היתה במצב טוב יותר”.

בהודעה שפרסם הנשיא לא התייחס לשאלה באיזה מועמד של המפלגה הדמוקרטית יתמוך כמחליפו. אך זמן קצר לאחר פרסום ההודעה הודיע כי החליט לתמוך בסגניתו קמלה האריס לתפקיד המועמדת לנשיאות.

לפני מספר ימים, נודע כי ביידן נדבק בקורונה – ומאז שהה בבידוד בביתו, בעוד הלחצים עליו מצד בכירי המפלגה הדמוקרטית כי יפרוש – נמשכו. זאת מאחר שעימות הוביל להיחלשות של ביידן בסקרים מול טראמפ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות